DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Alonso: Össze vagyok zavarodva

Nem érti a kétszeres F1-es világbajnok, hogyan kerülhették el a büntetést többen is a silverstone-i futam után. A spanyol hangsúlyozta: nem kritizálni akar, csak egyértelmű szabályokat.

Fernando Alonso az utóbbi időben többször is kritikus volt az FIA-val és a versenyfelügyelőkkel a nem egyértelmű szabályok és az ellentmondásos ítélkezés miatt. A Brit Nagydíj sem volt kivétel ez alól, amely után jelezte: ő arra számított, hogy Charles Leclerc büntetést fog kapni amiatt, mert cikázott a Lewis Hamilton elleni védekezés során – elvégre az Alpine pilótáját Montrealban ugyanezért szankcionálták.

Leclerc büntetése azonban elmaradt, s ahogy arra Alonso már a Red Bull Ringen nyilatkozva rávilágított, volt még néhány eset, amely szemöldökráncolásra adott okot – mint például a kétségkívül látványos hármas csata Leclerc, Sergio Perez és Lewis Hamilton között, amely során több pályaelhagyás is történt:

alonso-spielberg-day0-dppi



„Hétfőn megnéztem a futamot, és az egyenesbeli manőverek mellett láttam az akciót Charles, Checo és Lewis között, amely nyilván fantasztikus látvány volt a tv-képernyőkön keresztül és mögöttük haladva is. De az év elején nem engedték a pályaelhagyásokat” – nyilatkozta a kétszeres F1-es világbajnok a Motorsport.com hasábjain. „Eléggé fekete-fehér volt a szabály. Most viszont engedélyezett, hogy elhagyd a pályát, teligázt nyomj a bukótérben és folytasd a csatát a következő kanyarban. Ez egy teljesen másik irány az eddig látottakhoz képest. Érdekes lesz ezt letisztázni.”

Alonso azokat az eseteket is felhozta példaként, amikor a védekező vagy akár a támadó fél a külső íven haladó riválisát a pálya határain kívülről tessékelte, mint ahogy azt például Max Verstappen és Mick Schumacher ütközeténél láthattuk:

„Nyilván ha egymás mellett vagytok és valakit leszorítasz a pályáról, abból vannak különböző típusú kanyarok, manőverek és esetek, úgyhogy ezeket nehezebb megítélni. De nekünk azt mondták, hogy amit egyértelműen betartatnak, az a fehér vonal. Silverstone-ban viszont nem ez volt a helyzet. Miamiban például elhagytam a pályát az egyik kanyarban, és az FIA azt gondolta, hogy előnyt szereztem, miközben visszaadtam az így nyert előnyt. Most egyértelmű volt az előnyszerzés, hiszen a következő kanyarban tovább csatáztak külső vagy belső íven. Nyilvánvaló volt, mégsem jött büntetés, úgyhogy rendkívül össze vagyok zavarodva.”

A 40 éves versenyző jelezte, hogy fel fogja hozni témaként a fentieket a spielbergi versenyzői megbeszélésén. Azt ugyanakkor hangsúlyozta: nem az FIA-t vagy a stewardokat szeretné kritizálni, hiszen tudja, hogy rendkívül nehéz az ő munkájuk, inkább csak azt szeretné elérni, hogy tiszták legyenek a szabályok, ebben pedig a versenyzők is készen segíteni a Nemzetközi Automobil Szövetség és a felügyelők dolgát.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: