Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. augusztus 9. kedd
F1

Latifi: A Q3 több, mint amit vártunk!

Nem a jelentős fejlesztésekkel átalakított autóban ülő Alexander Albon, hanem az őt csapattársként időmérőn először legyőző kanadai volt az F1-es Brit Nagydíj időmérőjének meglepetése.

Villant a Williams a silverstone-i esőben, ám nem a jelentősen átalakított új autót vezető Alexander Albon, hanem a régebbi verzióval köröző Nicholas Latifi révén. A kanadai épp a csapattársát ejtette ki a Q2-be jutásért, majd ott egy tökéletesen időzített körrel tizedik lett, így a kvalifikáció harmadik fázisába is bejutott.

latifi-williams-silverstone-kvali



„Nagyon különleges nap volt ez a trükkös körülmények között” – értékelt a tizedik pozícióba kvalifikáló Latifi. „Kiváló eredmény és remek önbizalomnövelő volt a Q2-be kerülni, aztán a Q3 már több volt, mint amiben reménykedtünk! Amikor esik, nyilván reméled, hogy adódik lehetőség. Ami a kulcsot jelentette, hogy jókor kellett jó helyen lenni, a csapat pedig remek munkát végzett a pályán való pozicionálással. A bokszból kijövet egyből jól éreztem magam, elkaptam a ritmust. Láthattuk, mennyire fontos volt a Q2-ben, hogy a megfelelő időben rakjuk össze a kört, mielőtt rosszabbodott az időjárás.”

Ami a futam esélyeit illeti, így fogalmazott a pilóta: „Világos, hogy nem az enyém a tizedik leggyorsabb autó a rajtrácson. Nagyon valószínű, hogy vasárnap száraz futamunk lesz, és sok gyorsabb autó fog mögülünk indulni. Meglátjuk, mire lehetünk képesek. Nagyon taktikusan kell hozzáállnunk a futamhoz. A gumikezelésről fog szólni a verseny. Minden lehetséges, úgyhogy a saját futamunkra koncentrálunk és igyekszünk maximalizálni az adódó lehetőségeinket.”

Mindeközben a pénteken még ugyancsak meglepetés Q3-ban reménykedő, de most csak 16. helyen végző Albon elmagyarázta, miért volt frusztrált az első etap végén: „A Q1 végén úgy döntöttünk, csinálunk egy hűtő kört. Nehéz döntés volt, de így utólag nem gondolom, hogy ez volt a helyes választás. Túl sok gumihőmérsékletet veszítettünk. A pálya száradásnak indult, mindenki kezdett gyorsulni, de én egyszerűen nem találtam elég tapadást. Mindenki gyorsult, nekem viszont kevesebb volt a tapadásom.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: