DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Pozitív jelek a Mercedesnél: Valóban előreléptek

A silverstone-i edzésnap második leggyorsabbja volt Lewis Hamilton, George Russell pedig versenyszimulációban remekelt. Fejlődésről beszél mindenki a csapatnál – amelyet azonban Hamilton nem a fejlesztéseknek tulajdonít.

Lewis Hamilton második hellyel nyitotta a Brit Nagydíjat az első szabadedzésen csak korábbi csapattársa, Valtteri Bottas volt gyorsabb nála – mivel azonban ez a tréning száradó pályán zajlott, a végeredmény nem volt mérvadó. Annál relevánsabbnak bizonyult a második tréning teljesen száraz körülmények között: Hamilton pedig itt is második lett, mindössze 0,163 másodperccel Carlos Sainz mögött.

A csapattárs, George Russell csupán nyolcadik lett számottevő, nyolc tizedmásodperces hátránnyal. Hosszú etapja során azonban jött egy beszédes üzenet: a W13 a Ferrarikhoz hasonló versenyszimulációs tempóra volt képes.



„Jó nap volt!” – értékelte a pénteket Hamilton a ripotereknek. „Szerettem volna többet menni az első edzésen, de tudjuk, milyen gyönyörű tud lenni az időjárás Silverstone-ban, ezért különleges ez a hely. Eshet egy kanyarban vagy a fél pályán, miközben száraz mindenütt máshol. A 6-os és 7-es kanyar vizes volt, meg még egy kicsit a 9-esig, és száraz minden más. Ezért muszáj volt a köztes gumin maradni, ami aztán tönkrement, a slickhez pedig még túl vizes volt a pálya. De így is meg tudtam tenni 10 kört, többet, ami szerintem nem sikerült sokaknak.”

„Aztán jött az FP2, amelyen kiváló volt az érzet. Még mindig pattog az autó, nem is feltétlenül az egyenesben, hanem a kanyarokban. Kemény, nem fizikailag ránk nézve, hanem az autót tekintve, például a gumi szempontjából. Vár még ránk munka, de úgy néz ki, történt valóban egy kis előrelépés” – nyilatkozta optimistán Hamilton.

A W13 több újdonságot kapott a hétvégén, de a világbajnok szerint az előrelépés nem ennek köszönhető: „A fejlesztések nem azért jöttek, hogy kijavítsanak valamit, csak a leszorítóerőről szóltak. Nehéz érezni a különbséget, mert két nagyon különböző pályáról beszélünk, alacsony leszorítóerős, alacsony sebességű pályáról érkeztünk közepes-magas tempójú pályára. Az aszfalt mindenesetre sokkal simább itt, Barcelonához hasonló, ami egy jó dolog” – zárta nyilatkozatát a második helyezett.

A Mercedes mérnöke, Andrew Shovlin is alátámasztotta, valójában előrelépés történt Silverstone-ban: „Úgy néz ki, sikerült előrelépést megtennünk, hiszen normál esetben közelében sem vagyunk az élmezőnynek pénteken. Gyanítom, hogy a Ferraritól látunk még többet, akárcsak a Red Bulltól. A hosszú etapon végzett munka azonban szintén biztató volt. Normál esetben nagyjából öt-hét-nyolc tized másodperc a különbség a gyorsabb csapatokhoz képest a hosszabb etapon. Ez most nem volt meg” – mondta a pályaszéli mérnökigazgató a Skynak. Hozzátette még: „Valószínűleg a pálya is kedvez az autónak, és van még min dolgozni, jelentős a pattogás, ami kifog rajtunk nagy sebességnél. De remélhetőleg az újítások jó irányba tereltek minket.”

George Russell így beszélt napjáról: „Az alacsonyabb üzemanyagszinten még szenvedtem Lewishoz képest, aki igen erős kört rakott össze, a magasabb üzemanyagszint azonban már sokkal ígéretesebb volt, ha a McLarenhez hasonlítjuk, akik ugyanúgy a kemény gumit használták, amikor pedig a gumik felmelegedtek, még a Ferrariknál is gyorsabbak voltunk. Náluk csökkent a tempó, mi viszont csak javultunk körről körre. Tehát vannak pozitív jelek, de van még miben fejlődni” – mondta Russell. Külön kiemelte: egy körön nem tudják működésre bírni a gumit, de a versenytempóban okuk van bízni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: