DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

A Red Bullra fog hajazni az új Williams

Legalábbis Alexander Albon szerint inkább az energiaitalosok koncepcióját követték az F1-es Brit Nagydíjon bevetendő fejlesztésnél. Nem akarta számszerűsíteni, mekkora javulást várnak ettől.

Silverstone rendre az egyik olyan helyszín, ahova sok csapat komoly fejlesztésekkel érkezik: idén a Williams állhat elő az egyik leglátványosabb csomaggal – igaz, egyelőre csak az egyik autón, ugyanis részben alkatrészhiány miatt, másrészt az összehasonlíthatóság kedvéért csak Alexander Albon vezetheti a hétvégén az új autót, míg Nicholas Latifi a régi konstrukcióval áll rajthoz.

Albon szerint emiatt izgalmas nagydíj is vár rájuk, hiszen régóta nem érkezett ekkora újítás a Williamshez – azt is elárulta a csütörtöki sajtótájékoztatón a Formula.hu jelenlétében, hogy melyik másik versenygépre fog emlékeztetni:

„Jobban fog arra hasonlítani, ahogy a mezőny jelentős része kinéz. Láthattuk, hogy mindenki egy bizonyos koncepció irányába indul el. Mindenki kicsit más alapokról indult, és vagy a Ferrari, vagy a Red Bull koncepcióját követik szemlátomást. A miénk jobban emlékeztet a Red Bull autójára, de nem nevezném hasonmásnak, csak ebbe az irányba mentünk el.”

albon-kanada-f1-dppi



Albon megerősítette, hogy ezzel elsősorban a Red Bull oldaldoboz-kialakítására célzott, amelyet szezon közben vett át például korábban az Aston Martin is. A brit-thai pilóta hangsúlyozta: tényleg jelentős az új csomag, szinte semmi sem ugyanaz az autón, mint két hete Kanadában volt, ezért látványos lesz szerinte az eltérés az első szabadedzésen.

De vajon mennyit jelent majd ez köridőben? Erre Albon nem tudott és nem is akart konkrét választ adni: „Az egy elég jó fejlesztés lenne!” – reagált az egy másodperces gyorsulással kapcsolatos felvetésre. „Nehéz megmondani, mennyit fog érni – ha egy másodpercet, akkor nagyon-nagyon elégedettek leszünk. De igazság szerint amíg nem vezetjük az autót, addig nem igazán tudjuk. Butaság lenne számszerűsíteni előre, de nyilván reménykedünk a javulásban.”

A versenyző hozzátette: a pénteki napjuk alighanem a beállítások finomhangolásával fog telni, de azt sem tartja kizártnak, hogy akár még nem is csak a brit hétvége fog rámenni az újítás tökéletes kiismerésére. Mindenesetre Albon annak örülne, ha a fejlesztés révén hasonló előrelépést tennének, mint a már említett Aston Martin, s újra a középmezőny többi istállójával tudnának harcolni a pontokért:

„Természetesen szeretnénk jobban a Q2 felé, jobban a középmezőnyben, a pontokért harcolni. Most ha jól rakunk össze egy hétvégét, akkor 11-12. hely környékén végezhetünk. Papíron nem vagyunk elég gyorsak, ezt tudjuk, és még a kilencedik autóhoz képest is van némi különbség. Főleg az Aston által tett előrelépés révén maradtunk egyedül hátul. De ha vissza tudnánk csatlakozni arra a csoportra… láthatjuk, hogy minden hétvégén mások jutnak onnan Q3-ba.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: