Steward
Gobodics Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. szeptember 27. kedd
F1

Pirelli: Az idei gumikkal lehet harcolni

A Max Verstappen és Carlos Sainz által bemutatott csatára hivatkozva a Pirelli azt állítja, hogy a 2022-re készített gumiabroncsaikkal lehetségessé vált közeli csatákat vívni.

A Kanadai Nagydíj 49. körében Yuki Tsunoda kicsúszása miatt egy rövid biztonsági autós periódus következett, majd a maradék 20 körben Max Verstappen és Carlos Sainz éles csatát vívott a győzelemért. A holland nem tudta lerázni spanyol riválisát, aki folyamatosan nyomás alatt tartotta a leintésig. Sainz árnyékként követte Verstappent, ami a Pirelli számára is jelentőséget hordozott. Míg az elmúlt években hasonló helyzetben a hátul haladó gyorsan túlmelegítette a gumikat, addig most a táv közel harmadában közelről tudta követni és támadni egy versenyző az előtte haladót.

A Pirelli motorsportfőnöke, Mario Isola magabiztosan jelentette ki, hogy a régebbi autókkal és gumikkal erre nem lett volna képes Carlos Sainz. „Számomra a legfontosabb információ a kanadai versenyről az volt, hogy hosszan tartó és szoros csatát láthattunk két versenyző között” – kezdte nyilatkozatát az Autosport.com oldalnak. „Az idei évre az első számú célkitűzésünk az volt, hogy igazi párharcokra adjunk esélyt a gumikkal. Valódi küzdelmet láthassunk és ne csak DRS-sel segített kikerüléseket. Most pontosan ezt láthattuk Max és Carlos között az élen, de hátrébb Charles Leclerc és az Alpine autói, továbbá más versenyzők között is.”

-00122023_126



„Jó látni, hogy a gumik – együtt az új szabályok szerint épített autókkal – megadják a lehetőséget a versenyzőknek a harcra. A további fejlesztéseinket el tudjuk indítani a jövő évre, tudatában annak, hogy ezt a rendkívül fontos feladatot már megoldottuk. Korábban, ha egy autó elveszítette a leszorító erőt, akkor azonnal csúszkálni kezdett és ezzel túlmelegítette, gyorsabban koptatta a gumikat. Ebben az új korszakban a leszorító erő sokkal tovább meg tud maradni, ami nagyban segíti a gumik optimális működését is” – folytatta Isola. Elmondása szerint a fejlesztéseikkel a továbbiakban a különböző keverékek teljesítményének fokozására fognak koncentrálni.

„Az új keverékek minden keménységi szinten jobban dolgoznak. Természetesen tudjuk, hogy néha a közepes és lágy kivitelek jobban kopnak, de ez szükséges tulajdonság, mert ha mindegyik egyforma lenne ebből a szempontból, akkor nem kellene stratégiákat kitalálni. A kemény gumi kiszámítható, a közepes keveréket jól lehet menedzselni, a puha változat pedig agresszív támadásra jó. Különböző megközelítések, különböző stratégiák” – tette még hozzá a Pirelli motorsportokért felelős vezetője.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: