A Kanadai Nagydíjtól új technikai direktívát vezetett be az FIA a delfinezés kiküszöbölése céljából, melyet Montrealban egyelőre teszteltek. Nem minden csapat örül annak, hogy a szövetség határértéket szabott meg a függőleges kilengés mértékére, a pattogást eredményesebben leküzdő csapatok – mint a Ferrari – úgy gondolkodnak, ha ők önerőből oldották meg a problémát, másoknak is így kellene, az igazán jelentősen sosem delfinező Red Bull vádja pedig, hogy a szabályt egyenesen a Mercedes megsegítésére hozták.
Toto Wolff Mercedes-főnök ki is fakadt a nyilvánosság előtt egyes rivális vezetőkre: „Az, hogy a csapatfőnökök megpróbálják manipulálni az elhangzottakat, hogy megtartsák az előnyüket, és politikai játszmákat akarnak játszani, amikor az FIA megpróbál gyors megoldást találni, hogy legalább az autókat jobb helyzetbe hozzák, egy álságos dolog” – mondta Wolff, aki „szánalmasnak” is nevezte azokat a csapatfőnököket, akik pilótáikon keresztül próbálják befolyásolni a közvéleményt a pattogás témájában.
A hírek szerint Wolff kemény szavai a csapatfőnökök megbeszélésének hatására hangzottak el. A Montrealban tartott találkozón, melynek fő napirendi pontja a delfinezés volt, elszabadultak az indulatok Wolff és a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner között.
A Daily Mail lap több jelenlevőt szólaltatott meg, akik név nélkül úgy fogalmaztak, Wolff „agya eldurrant”, és „teljes Abu Dhabi üzemmódba kapcsolt” – ezzel a 2021-es szezonzárón látott kirohanásaihoz hasonlították lelkiállapotát. Az indulatokat állítólag Horner korbácsolta fel azzal, hogy arról beszélt, a technikai direktíva igazságtalan, mert egyetlen csapatnak kedvez: ezzel természetesen a Mercedesre célzott.
Egy másik beszámoló szerint Wolff „szélsőségesen” adott hangot véleményének, de a rivális csapatfőnököt sem kellett félteni, Horner állta a sarat, így egyik vitás fél sem kerekedett felül a másikon. Állítólag Mattia Binotto is közbeszólt, a Ferrari-főnök kijelentette, szerinte sem volt szükség a szabályváltozásra csak azért, mert a Mercedes nem sikeres idén.
Az Auto Motor und Sport beszámolója további részletekkel szolgál: Wolff felelőtlen magatartással vádolta a kollégákat, és azzal riogatott, hogy egy ponton komoly baleset fog történni. A lap arról ír, hogy a Drive to Survive stábja is a találkozón volt, a 2023 elején érkező ötödik évadra forgatott. Épp ezért Horner gúnyosan megkérdezte Wolffot, dühkitörése a kameráknak szól-e.