A Kanadai Nagydíjat hetedikként befejező – majd védekezés közbeni irányváltásai miatt kilencediknek hátrasorolt – Fernando Alonso a leintés után két okot emelt ki, miért nem sikerült erős eredményt, akár dobogót elérnie: először a VSC-fázis jött ki balszerencsésen kiállás szempontjából, majd motorhiba miatt egy másodpercet veszített minden körben az egyenesekben.
„Volt egy kis műszaki gondunk Fernando autójával, ez az oka, hogy Esteban mögött végzett” – idézi az Autosport Otmar Szafnauert, az Alpine csapatfőnökét. Szafnauer megosztotta a kezdeti információkat a hiba jellegéről: „Pontosan még nem ismert, de úgy néz ki, levegőszivárgás történt valahol. Hogy pontosan melyik területen, az még kérdéses. Ez magasabb hőmérsékletben nyilvánult meg, melyet kordában kellett tartani, ezért voltunk korlátozva az egyenesekben. Hálistennek annyira nem volt nagy a baj, hogy meg kelljen állni.”
A spanyol taktikusan mentette meg a végül elvesztett hetedik helyet: az előtte haladó csapattársba, Esteban Oconba kapaszkodott, és minden körben DRS-t nyitva akadályozta meg, hogy az üldöző Alfa Romeók előzhessenek. Alonso hangot adott frusztrációjának, a végén meg akarta előzni Ocont, mivel elmondása szerint a hétvégén „százszor gyorsabb” volt nála, valamint azt is szóvá tette, mindig az ő A522-ese hibásodik meg.
„Nem tudom, miért mindig vele történik. Biztos vagyok benne, hogy így érez, de abban is, hogy nem jogosan” – reagált a kétszeres bajnok megjegyzéseire Szafnauer. „Az ötödik-hatodik helyen haladtunk. Mit kellene tenni ilyenkor, hagyni, vagy versenyezzenek, vagy megcserélni őket, aminek ugyanúgy ötödik-hatodik hely az eredménye? Azt pártolom, hogy legyen verseny, de ne felejtsük el Fernando erőforrás-problémáját, a szivárgást, amely miatt nem volt meg az egyenes vonalú sebessége. Esteban nagylelkűen megvárta őt, hogy összeálljon a DRS-vonat, és ez volt a helyes dolog.”
A román-amerikai csapatfőnök még egy érdekes részletre kitért: a csapatnak egyelőre nincs racionális magyarázata arra, hogyan lehetett olyan gyors Alonso a szombati esős időmérőn, melyen második rajtkockát ért el.
„Rengeteg számítógépünk van, de még így is igyekszünk megfejteni, mi okozta a különbséget. A magyarázat egy része, hogy remek volt az esőben és jó köridőt rakott össze. Már pénteken is jól ment, erős volt a tempónk hosszabb etapokon is. Sok minden múlik a körülményeken, hogy a száradó pályán ki mikor van kint. Számos tényezőt kell megvizsgálnunk” – mondta Szafnauer.