DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Két okból úszott el Alonso jó eredménye

Második rajtkockából hetedik futampozíció – Fernando Alonso sokkal előrébb végezhetett volna, ha nem balszerencsés a VSC-fázis időzítésével, aztán nem lassítja körönként egy másodperccel motorhiba. Végül DRS-vonatozással élte túl a Kanadai Nagydíjat.

Bravúros, esőben elért második kvalifikációs helyezése után ígéretesen indult a futam is Fernando Alonso számára Montrealban. Bár honfitársa, Carlos Sainz Ferrarija ellen nem volt ellenszere, a dobogós pozíciót tartotta a nagydíj első szakaszában. A két VSC-fázis közül azonban egyikre sem reagált kiállással az Alpine, így előbb viseltes abroncsai, majd a 29. körben megejtett kerékcsere miatt veszített pozíciókat.

„Balszerencsések voltunk… Már megint. A célegyenesben voltam épp, amikor elrendelték a VSC-fázist, aztán éppen a bokszba mentem be, mikor véget ért, ezért inkább kint maradtunk. Ez volt az egyik balszerencse” – nyilatkozta Alonso a riportereknek Montrealban a futam után, melyen végül hetedikként ért célba, csapattársa, Esteban Ocon is előtte végzett a hatodik helyen.



Mikor a spanyol a testvérautót üldözte a hajrában, a rádióforgalomban elhangzott, hogy „egyenesbeli probléma” van autójával. Alonso erre is kitért: „A legnagyobb probléma a motor volt, körülbelül a 20. körtől kezdődött. Körönként egy másodpercet veszítettem az energia-visszaforgatás miatt, így ebben a pillanatban elfelejthettük a dobogót.”

„Vagy kiállunk az autóval, vagy a DRS-vonatban maradunk és az előttünk levő autókra kapaszkodunk, hogy így védekezzünk. Így is nagyon nehéz volt Estebanon maradni, hiszen egy másodpercet buktam az egyenesben” – beszélt a taktikáról, amellyel sikerült legalább a hetedik pozíciót megmentenie, ezzel pedig megismételnie kétszer már elért legjobb 2022-es eredményét.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: