A Kanadai Nagydíj paddockjában is rengetegen beszélnek a delfinezés jelenségéről. Az ebből következő pattogás miatt Bakuban már sok pilóta panaszkodott hát, vagy éppen fejfájásra az FIA pedig biztonsági okokra hivatkozva egy szabálymódosításra készül.
A döntés helyességéről egyelőre megoszlanak a vélemények, Toto Wolff szerint szánalmas, hogy sokan a versenyelőnyt helyezik a biztonság elé, míg az AlphaTauri főnöke úgy érzi, a versenyzőknek keményebbnek kellene lenniük.
„Ezek Formula-1-es autók, és nem egy Rolls Royce, a pilótáknak pedig tisztában kell lenniük ezzel. Ha az autók túl merevek, túl nehezek számukra, akkor talán otthon kellene maradniuk, a nappaliban egy fotelben ülve, és akkor a versenyeket is meg tudják csinálni. Már a kezdetektől fogva világos volt, hogy ezeket az autókat nem lesz könnyű vezetni, ez a padlólemez pedig szükségessé teszi, hogy merevre legyenek állítva ahhoz, hogy közelebb legyenek a talajhoz. Emiatt már nem olyan kényelmes vezetni őket, mint korábban” – idézte Tost szavait a GP247.
A szakember úgy látja, hogy a pilótáknak az eddiginél jóval több időt kellene az edzőteremben tölteniük.
„Most a versenyzők panaszkodnak emiatt. Megértem, hogy nem olyan könnyű nekik, másrészt viszont ez nem egy Rolls Royce. Többet kell edzeni a nyakizmaikra, mert ez biztosan segítene. Az FIA hozott egy technikai irányelvet, ami természetesen segít kideríteni az erőhatások mértékét, de hogy ezt mennyire lehet kontrollálni, azt még nem tudjuk” – mondta Tost Montrealban.