DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Sajtó: Tízhelyes rajtbüntetés vár Leclerc-re Montrealban

A Ferrari rossz megbízhatósága újra megbosszulhatja magát: a negyedik turbófeltöltő kerülhet a 16-os számú Ferrariba, ami az év első motorbüntetését jelentené a monacói számára, már az év kilencedik nagydíján.

A világbajnokságot három nagydíj után még óriási, 34 pontos előnnyel vezető Charles Leclerc alatt Barcelonában és Bakuban is megadta magát a Ferrari motorja – az erőforrás egyik kritikus egységét, a turbófeltöltőt mindkétszer elveszítette. Leclerc az első négy nagydíjon használta idei első turbóját, a második darab már második versenyén, a spanyol futamon tönkrement, az Azerbajdzsánban meghibásodott harmadik egység pedig már legelső hétvégéjén tönkrement.

Turbófeltöltőből márpedig csupán három darab használható a szezon folyamán, a negyedik automatikus rajtbüntetés jelent. Az olasz Formu1a Uno beszámolója szerint Leclerc F1-75-ösébe teljesen új motor kerül, az idei harmadik számú, a negyedik turbóval együtt, ami automatikusan tízhelyes büntetést jelent az időmérőn megszerzett rajtpozícióhoz képest.



A Ferrari egyelőre nem erősítette meg, milyen motor használ Leclerc a Kanadai Nagydíjon. A német Motorsport.com szerint elképzelhető az is, hogy megjavítják a turbót, vagy egy régebbit szerelnek vissza a Ferrariba – az első négy versenyen használt egység még rendelkezésre áll.

A forrás szerint azonban több hátránya is van, hogy az új erőforrásba a korábbi turbót építsék be. A csapatok a pénteki szabadedzésen korábbi motort használnak, hogy a szombat-vasárnapi egységet kíméljék, márpedig ez nem lenne lehetséges, ha a régi turbófeltöltőt az új hajtásláncba integrálnák. Az egyes számú turbó magas futásteljesítménye – az első négy nagydíj a szabadedzésekkel együtt, valamint Monaco – ráadásul kockázatot hordoz egy olyan motorhangsúlyos pályán, mint Montreal.

Percekkel ezelőtt a montreali FIA-sajtótájékoztatón Leclerc is beszélt a turbókérdésről, állítva, hogy a szabadedzés napján még nem eldöntött, mit lép a csapat: „Nem ez a lehető legjobb szituáció. Ami a motorcserét illeti, azt hiszem, továbbra is folyamatban vannak az egyeztetések. Igyekszünk kitolni a döntést, amennyire lehet” – mondta a vb-tabella harmadik helyezettje.

Frissítve: A Ferrari megerősítette, hogy a motorhiba folytán, amely következtében Charles Leclerc az élről adta fel az Azerbajdzsáni Nagydíjat, használhatatlanná vált az F1-75 legutóbbi versenyen használt erőforrása. A meghibásodás a korábbi, Barcelonában történt motorhibához is kapcsolódhat.

„A vizsgálat megerősítette, hogy Charles bakui erőforrása javíthatatlan. A meghibásodás egy lehetséges oka, hogy a spanyolországi motorprobléma következményeként történt. Jelenleg óvintézkedéseken dolgozunk, hogy megerősítsük a csomagot, és a helyzet irányítás alatt van” – áll a Ferrari közleményében.

A csapat mostani bejelentése még mindig nem válasz arra a sajtót foglalkoztató kérdésre, beszerelik-e a negyedik turbófeltöltőt Charles Leclerc autójába Kanadában, ami tízhelyes rajtbüntetést jelentene – számos Formula-1-es médium erre számít.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: