DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 29. hétfő
F1

Baku lesz a Red Bull DRS-gondjának igazi tesztje

Monacóban szemlátomást nem volt problémájuk az állítható hátsó szárnnyal, de az energiaitalosok F1-es vezető mérnöke is tudja: az azeri pálya egészen más kihívást tartogathat.

Bár mivel megnyerte a barcelonai futamot, nem volt különösebb jelentősége végül, de aggodalomra adhatott okot a Red Bull számára, hogy a Spanyol Nagydíjon problémáik voltak Max Verstappen DRS-ével: előbb az időmérőn nem működött megfelelően az állítható hátsó szárny, majd a verseny egyes szakaszaiban nem akart kinyílni. Monacóra szemlátomást orvosolni tudták ezt a problémát – Paul Monaghan, az energiaitalosok vezető mérnöke is állítja, hogy megoldották a nehézségeket:

verstappen-drs-redbull-barcelona



„Saját magunk okoztuk a DRS-problémáinkat, úgyhogy megtanultuk ezt a fájdalmas leckét” – idézi a szakembert a Motorsport.com. „Megkönnyebbülhetünk a munka után, amit néhány nagyszerű ember végzett a vizsgálatokkal és az ellenőrzésekkel. Rendkívül rövid idő alatt végeztek fenomenális munkát. Pályáról pályára változott a kihívás: változott a várakozási idő, a nyitási sebesség, a körülmények. Magabiztos és sokkal elégedettebb vagyok azok alapján, amit Spanyolország után tanultunk.”

Monaghan ugyanakkor azt is hozzátette, hogy bár Monte-Carlo utcáin nem volt gondjuk a DRS-sel, az igazi tesztet majd az Azerbajdzsáni Nagydíj helyszíne, a rendkívül hosszú célegyenessel bíró Baku jelenti majd a remélt megoldás számára:

„Baku kissé más problémák elé állít minket. Monacóban 160 km/h-nál nyitjuk a hátsó szárnyat, Bakuban 300 km/h-nál. Szóval nem igazán a szárnyra helyezett súly a kérdés, hanem az, hogy miképp nyitjuk ki az aerodinamikai terhelés ellenére” – magyarázta, hozzátéve: „Úgy gondolom, butaság lenne a babérjainkon ülni. Tudjuk, mit rontottunk el, és a mi feladatunk volt ezt megoldani.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: