Dzsiddában még csak egyszeri kisiklásnak tűnt Lewis Hamilton gyenge teljesítménye, de a nyitófutamon szerzett (igen szerencsés) dobogós helyezése óta a hétszeres világbajnok zsinórban hatszor kikapott csapattársától és emiatt 34 pontnyi hátrányt szedett össze az összetettben. A bajnokságot vezető Max Verstappenhez képest pedig már 75 pontos a lemaradás.
Hozzá kell tenni, hogy a veterán brit ásznak több ízben is balszerencséje volt, Ausztráliában és Miamiban is kedvezőtlenül alakult számára a biztonsági autó pályára küldése, illetve még Dzsiddában sem volt szerencséje a bokszutca lezárása miatt. Ugyanakkor mindent nem lehet Fortunára fogni, ugyanis az időmérőkön is Russell rendre tartja, sokszor meg is haladja Hamilton tempóját.
Toto Wolff csapatfőnök nem aggódik. „Nem félek, Lewis nincs rossz formában, csak balszerencsés. Most Monacóban is kétszer beragadt lassabb autók mögé, először Oconnal, majd Fernando Alonsóval kellett hosszasan bíbelődnie. Az időmérőn a piros zászlóval sem volt szerencséje, a Monacót megelőző versenyeken pedig többször is elpártolt tőle Fortuna” – idézi a Mercedes-főnök szavait a Racingnews365.com.
„Nem kell elfogadni alapvetőnek, hogy Russell mindig gyorsabb nála, úgy gondolom, hamarosan fordul a szerencséje Lewisnak és végre véget ér ez a folyamatos pechsorozata. Mindkét pilótánk nagyon hasonló tempóra képes az idei autóval.”
„Az egyik edzésen egyikük a gyorsabb, aztán a következőn a másikuk és azt is jó látni, milyen remekül dolgoznak együtt. Ez most különösen fontos, mivel az autót végre egyenesbe kell hoznunk, ami a teljesítményt illeti. A W13-as szerintem most is a harmadik erő a mezőnyben, de mindez pályafüggő.”
„Látható volt, hogy van pálya, ami sokkal jobban fekszik nekünk, mint például Barcelona és van, ahol nem megy jól a gép, mint például Monaco. De meggyőződésem, hogy a harmadik legjobb autó a miénk. Két rettentően erős pilótával rendelkezünk, ezért is rendkívül zavaró látni, hogy lemaradásuk nagyjából azonos az élen levőktől – és ez a távolság nem kicsi.”
„Ha optimistán nézem, akkor nagyjából öt tizedmásodperc a lemaradásunk, ha pesszimistábban, akkor akár nyolc tized is lehet. Ez nem elfogadható különbség a Mercedesnél, mindent megteszünk a javulásért” – tekintett előre Wolff.