Az esőfelhők a felvezető kört megelőző 10 percben érték el a hercegséget, melynek következtében Eduardo Freitas versenyigazgató először összesen 16 perccel csúsztatta a rajtot, majd két, biztonsági autó mögött megtett kör után a verseny megszakítása mellett döntött, miután jelentősen nőtt az eső intenzitása. A verseny végül a tervezetthez képest 1 órás késéssel rajtolhatott csak el.
A pilóták érdekvédelmi szervezetének (GPDA) elnökeként is tevékenykedő Russell utólag üdvözölte a versenyirányítás döntését. „Az elején az autóban ülve nyilván frusztráló volt, mert nem tudtuk, hogy mennyi ideig kell várakozzunk” – idézi Russellt a RaceFans. „De látva, hogy mekkora eső jött, úgy gondolom, hogy helyes döntés született. Túl vizes és veszélyes lett volna a pálya a versenyzéshez, valószínűleg hatalmas káosz lett volna” – folytatta.
Russell elárulta, hogy ő a várakozás helyett inkább ment volna addig, amíg nem nőtt az eső intenzitása: „Szerettem volna menni a köztes esőgumikon, és szerintem tudtunk volna menni nagyjából 20 kört, mielőtt a zápor miatt félbeszakadt volna a verseny. De ezt utólag könnyű mondani, a versenyigazgató azonban nem volt könnyű helyzetben” – zárta gondolatait a Mercedes versenyzője.
Russell 5. helyével tovább folytatta idei elképesztő sorozatát, hiszen eddig minden versenyt a Top 5-ben fejezett be.