Percekkel a felvezető kör kezdete előtt elkezdett esni az eső Monte-Carlóban, ekkor érkezett az első üzenet a versenyirányítástól, hogy a versenyzők 15:09-kor kezdik majd a rajtprocedúrát, amelyet nem sokkal később újabb hét perccel későbbre, 15:16-ra csúsztattak el.
Helyszínen lévő kollégánk, Mészáros Sándor már a második felvezető kör előtt tudatta velünk, hogy azt az információt kapta az FIA-tól, hogy miután a Nemzetközi Automobil Szövetség látta, milyen heves eső közelít a pálya fölé, biztonsági okokra hivatkozva elhalasztják a rajtot.
Ezt követően hosszas várakozás kezdődött, majd 16 óra után pár perccel végre elindult a verseny, de akkor is csak úgy, hogy a safety car elengedte a mezőnyt, akik így egy repülőrajtot követően estek egymásnak. Az FIA most elárulta, egy áramszünet miatt hozták meg ezt a döntést.
Ugyanis a heves esőzés áramkimaradást okozott, ami miatt meghibásodott a startért felelős rendszer, az FIA döntéshozói pedig arra jutottak, hogy nem kockáztatják meg azt, hogy kínos helyzetbe és problémákba ütközzenek amiatt, hogy esetleg nem megfelelően működnének a lámpák egy állórajtnál, így a repülőrajt mellett tették le a voksukat a verseny hátralévő részében.
Ha igazi Formula-1-rajongó vagy, akkor a Formula Aréna Facebook-csoportunkban a helyed, ahol minden futam után megvitathatod a többiekkel, hogyan tetszett a legutóbbi verseny és nem maradsz le a legfontosabb hírekről sem!