De Vries nevével először 2010-ben találkozhattak az F1 szerelmesei, amikor az akkor 14 éves versenyzőt a McLaren szerződtette juniorprogramjába. Menedzsere Lewis Hamilton édesapja, Anthony Hamilton lett, így a nyilvánvaló párhuzamok miatt sokan a következő Hamiltont látták a holland fiúban.
Karrierje az európai fiatalok számára szokványos útvonalat követte, azonban korántsem ötvözte akkora reflektorfény, mint például Charles Leclerc-ét. Az F3 elődjének számító GP3-ban például csak 21 évesen mutatkozott be, miközben a legnagyobb tehetségek ebben a korban már többnyire az F1-ben versenyeznek. Egy szezont követően feljebb léphetett a királykategória előszobájának tekintett F2-be, ahol a második szezonjában sikerült a bajnokság negyedik helyén végeznie, a következő évben, 2019-ben pedig elhódítania a bajnoki címet is, illusztris névsorhoz csatlakozva. Sikerét azonban beárnyékolta, hogy az előző év első három helyezettje, George Russell, Lando Norris és Alex Albon is az F1-ben folytathatták pályafutásukat, így egy meglehetősen közepes kvalitású mezőnyt kellett legyőznie.
Bajnokként nem maradhatott az F2-ben, a megfelelő szponzori háttér hiánya miatt pedig az F1-es lehetőség is távolinak tűnt, különösen miután a McLaren szakított vele 2019 elején. De Vries így más lehetőségek után nézett, a mentőövet pedig a Formula-E-hez frissen csatlakozó gyári Mercedes csapat jelentette számára. Teljesítménye elismeréseként 2020 végén megkapta élete első F1-es tesztlehetőségét is a Mercedestől az évzáró Abu Dhabi teszten. F1-es álmai így ismét közelebb kerültek hozzá, különösen, miután a Mercedes kinevezte őt teszt- és tartalékversenyzőjévé a 2021-es szezonra.
A holland pedig tovább gondoskodott róla, hogy neve egyre többször merüljön fel a csapatok háza táján, hiszen 2021-ben megnyerte a Formula-E világbajnoki címét is. Leggyakrabban az Alfa Romeóval és a Williamsszel hozták szóba, a svájciak azonban Guanyu Zhout, a Williams pedig Albont választotta helyette. De Vries így 2022-re is maradt a Mercedes Formula-E csapatánál, valamint az F1-es csapat egyik hivatalos tartalékosa. Utóbbi kapcsolatnak köszönhetően kaphatott lehetőséget a Mercedes-motorokat használó Williamstől a Spanyol Nagydíjon, illetve egy új szabály révén: minden csapat köteles a szezon során két szabadedzésen újoncot kipróbálni autójában.
Kérdés azonban, hogy merre vezet tovább Nyck de Vries útja? A Mercedes már korábban bejelentette, hogy az év végén befejezi Formula-E-s szerepvállalását, így logikus döntés lenne csatlakoznia az F1 mezőnyéhez. A felszabaduló ülések száma azonban meglehetősen limitált a következő szezonra. Sokan a gyenge teljesítményt nyújtó Nicholas Latifi helyére vizionálják a hollandot, azonban ne feledjük, hogy a kanadai rengeteg pénzt is visz magával a csapathoz, amelyet De Vries nem tud biztosítani.
Érdemes azt is figyelembe venni, hogy a 2023-as szezon kezdetekor már 28 éves lesz, miközben az elmúlt 5 évet figyelembe véve mindössze Brendon Hartley volt 25 évnél idősebb debütáns. Vajon melyik csapat adna esélyt egy 28 éves újoncnak, miközben a partvonalon olyan fiatalok várnak bevetésre, mint Oscar Piastri vagy Theo Pourchaire? Vajon De Vriest is azok között fogjuk emlegetni, akik tehetségük ellenére soha nem kapták meg az esélyt? A szezon végén vélhetően okosabbak leszünk.