DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Ferrari 1-2-vel indult a Spanyol Nagydíj

Charles Leclerc volt az első szabadedzés leggyorsabbja, melyen a csapatok a Barcelonába hozott számos fejlesztést próbálták ki. A Ferrari és Red Bull mögött a Mercedes és Alpine következik.

A fejlesztések kapták a legnagyobb figyelmet a Spanyol Nagydíj első szabadedzésen – a tradíciónak megfelelően a csapatok többsége jelentős újításokat vetett be Barcelonában, melyeket először lehetett látni akcióban. A legtöbb fejlesztést a McLaren és az Aston Martin hozta magával, ők gyakorlatilag B autójával gördültek ki a bokszból. De a két élcsapat, a Ferrari és a Red Bull mérnökei is dolgoztak, az olaszok pályaspecifikus hátsó szárnnyal, átdolgozott padlólemezzel és diffúzorral érkeztek, az osztrákok az első szárnyhoz és az RB18 alsó szekciójához nyúltak.



Ez volt az oka, hogy a gyakorlatilag tesztként funkcionáló szabadedzésen élénk volt a forgalom, a versenyzők már az első percekben belelendültek a körözgetésbe. A leggyorsabbnak Max Verstappen bizonyult a Red Bull-lal, aki hamar az élre állt, onnantól pedig fokozatosan faragta a legjobb köridőt kemény abroncson – fél óra elteltével 1:21,876-nál állt meg. A hollandot Charles Leclerc Ferrarija és George Russell Mercedese követte. A W13 ugyancsak számos fejlesztést kapott – módosított szárnyvéglapok, padlólemez és hátsó szekció – vesszőparipája, a delfinezés leküzdésére.

A legjobb köridő egyszer csak ritkán látott mértékben, két másodperccel zuhant: Carlos Sainz Ferrarijára felkerült a lágy keverék, és a spanyol 1:19,907-et repesztett, ami csak nyolc tizeddel maradt el a téli teszt legjobbjától. A köridő olyan jól sikerült, hogy a következő bő félórában csak a csapattárs tudta felülmúlni, Leclerc 1:19,828-cal zárta élen az első szabadedzést.

A két Ferrari mögött Verstappen három tizeddel lemaradva harmadik lett, a negyedik Russell viszont már közel nyolc tizedmásodperc deficitben volt. Ötödikként Fernando Alonso végzett az első szárnyvéglapokon és hátsó fék környezetén módosító Alpine-nal, maga mögé utasítva Hamiltont. Köztük egy kisebb incidens történt az edzés során, a figyelmetlen Alonsót a kavicságyat érintve kellett a hétszeres bajnoknak kikerülnie. Komolyabb incidens és baleset azonban nem szakította meg a tréninget.

A McLaren B autójával Lando Norris hetedik, Daniel Ricciardo kilencedik lett, közrezárva Pierre Gaslyt az érdemben nem fejlesztő AlphaTaurival. Három nem megszokott név is szerepelt a szabadedzésen: újoncként lehetőséget kapott Nyck de Vries a Williamsszel és Jüri Vips a Red Bull-lal, akik 18. és 20. helyen végezte, míg az Alfa Romeo tartalékpilótája, Robert Kubica 13. lett.

Az első szabadedzés eredménye:

  Versenyző Csapa Köridő Hátrány Körök
Charles Leclerc Ferrari 1:19.828   27
Carlos Sainz Jr. Ferrari 1:19.907 0.079 27
Max Verstappen Red Bull 1:20.164 0.336 28
George Russell Mercedes 1:20.590 0.762 28
Fernando Alonso Alpine/Renault 1:20.768 0.940 24
Lewis Hamilton Mercedes 1:20.811 0.983 27
Lando Norris McLaren/Mercedes 1:21.279 1.451 24
Pierre Gasly AlphaTauri/Red Bull 1:21.422 1.594 23
Daniel Ricciardo McLaren/Mercedes 1:21.737 1.909 23
10  Yuki Tsunoda AlphaTauri/Red Bull 1:21.814 1.986 28
11  Esteban Ocon Alpine/Renault 1:21.891 2.063 26
12  Lance Stroll Aston Martin/Mercedes 1:21.920 2.092 23
13  Robert Kubica Alfa Romeo/Ferrari 1:21.975 2.147 20
14  Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1:22.089 2.261 16
15  Mick Schumacher Haas/Ferrari 1:22.146 2.318 21
16  Sebastian Vettel Aston Martin/Mercedes 1:22.164 2.336 20
17  Valtteri Bottas Alfa Romeo/Ferrari 1:22.614 2.786 25
18  Nyck de Vries Williams/Mercedes 1:22.920 3.092 28
19  Nicholas Latifi Williams/Mercedes 1:23.011 3.183 27
20  Jüri Vips Red Bull 1:24.138 4.310 23
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: