A Formula.hu megkapta a csapatok által hozott fejlesztések pontos listáját Barcelonában, amelyből kiderül: egyetlen istálló nem hozott semmit annak ellenére, hogy Barcelona hagyományosan az új autók hazája, főleg idén, mégpedig a Haas. Rajtuk kívül érdemi fejlesztéssel az AlphaTauri sem jelentkezett, a hivatalos jelentés szerint csak egy "pályaspecifikus" hátsó szárnyat hozott magával a csapat, a katalán aszfaltcsíkra szabott formájú alkatrészt mutattak be a faenzaiak.
Ami az élcsapatokat illeti: a Ferrari és a Red Bull sem tétlenkedett. A maranellóiak is bemutattak egy pályaspecifikus hátsó szárnyat, egy nagyobb leszorítóerőt generáló változatot, de ennél sokkal fontosabb, hogy új padlólemezzel és átdolgozz diffúzorral jelentkeztek. A csapat azt közölte erről, hogy a "normál fejlesztési út" része ez az alkatrész, nem Barcelona-specifikus és teljességgel átdolgozták az érintett részt - amelyhez kapcsolódik az autó hátulja is, amelyet a padlólemezzel összhangban alakítottak át. Azt közölték a csomagról, hogy az autó egész aerodinamikai működését kívánják ezzel javítani - egyes hírek szerint a pattogást is csökkentheti a megoldás.
A Red Bull két újítást vet be ezen a hétvégén. Az egyik egy pályaspecifikus első szárny, amely módosítja kicsit az autó egyensúlyát az első tengely felé, ezen felül pedig ők is módosítottak az autó alján, most egy kicsit másképp terelik a levegőt, más lett az egész geometriája - súlycsökkentésről egyébként nem szól a fáma a hivatalos dokumentumokban.
A Mercedes több mindent hozott, átalakította az első szárnyvéglapokat, a padlólemezt is módosította a csapat annak érdekében, hogy csökkentse a pattogást (úgy jelölik, hogy javítják a teljesítményt, ha az autó közel van az úthoz) és a Ferrarihoz hasonlóan ők is átalakították az autó hátsó részét ehhez az alkatrészhez kapcsolódóan - gyakorlatilag összehangolták azt a részt az autó aljával. A padlólemezt egyébként több helyen is faragta a csapat, próbálnak leszorítóerőt generálni az autó hátulján és a közepén is.
Két csapat halmozta igazán az élvezeteket, a McLaren és az Aston. Előbbi új első és hátsó szárnyat, valamint új első felfüggesztést vet be, ehhez kapcsolódóan átdolgozta az első és hátsó fékcsövek körüli részt, de egyéb fontos aerodinamikai elemeken is módosított: az oldaldobozokon, a motorborításon és a diffúzoron/padlólemezen is variáltak Wokingbna. A hűtőrendszert pályaspecifikusan módosították, illetve állításuk szerint az említett hátsó szárny is inkább csak mostanra és Monacóra szól.
Az Aston fejlesztéseit szinte felsorolni is lehetetlen, gyakorlatilag egy teljesen új autót hozott a csapat Barcelonába - az egész aerodinamikát átdolgozták, úgy is fogalmaztak, hogy "alapvető változtatásokat" eszközöltek. Megváltozott az autó oldala és alja, a hátsó szárnya, a hűtése, a motorborítása és még a halója is.
Az Alpine az első szárny véglapjain módosított, illetve a hátsó fék körüli részt is átalakította aerodinamikailag, Barcelona-specifikusan pedig egy hátsó szárnyat is felszerelt autójára. A Williamsnél is új az első és a hátsó szárny is, illetve a hátsó fékcsövek körüli részt is átvariálták Grove-ban, míg az Alfa Romeo egy jelentősebb csomaggal készült: új geometriájú első és hátsó szárnyat kaptak Bottasék, átalakult az első futómű (ettől nagyobb kanyarsebességet várnak) és érkezett egy több részletében is átdolgozott padlólemez, új a hátsó felfüggesztés, megbízhatósági okok miatt változtattak a motorborításon, valamint a hűtésen is.