Öt futamot adott magának a Mercedes arra, hogy az év elején látott lemaradásukat ledolgozzák és visszatérjenek a csatamezőre, az egyéni és a konstruktőri világbajnoki címért. Spanyolországban már valóban jóval biztatóbb volt a formájuk, a versenyből azonban bizonyos szempontból megint kármentés lett.
Míg George Russell parádés rajtot véve a harmadik helyre zárkózott fel, és kalandos futam után végül ott is intették le, Lewis Hamilton szinte mindenfelé járt a mezőnyben. A hétszeres világbajnok merész taktikával próbálkozott, egyedüliként indult a közepes keveréken, ám hogy mire ment volna, az örökre rejtély marad, mivel a Kevin Magnussennel történt első körös ütközés után bokszkiállásra kényszerült. A sor végére visszaesve aztán csalódottan közölte a csapattal, hogy inkább megspórolná az erőforrását, ám a Mercedes rábeszélte, ne álljon ki. A brit végül a legjobb ötbe ért fel, és csak azért nem közvetlenül Russell mögött ért célba, mert a hajrában technikai probléma miatt lassításra kényszerült.
Toto Wolff minden viszontagság ellenére örül, hogy sikerült rábeszélniük a versenyzésre Hamilton. „Amikor elvesztetted a versenyt, mindig mérlegelni kell, milyen előnyöd származik a folytatásból. Versenyzőként úgy érzed, hogy lehetetlen helyzetben vagy, hiszen az élmenők ötven másodperccel vannak előtted. De mi, csapatként nem adjuk fel. Mindent összevetve a versenytempó rendben volt, Lewis a győzelemért küzdhetett volna” – nyilatkozta a Mercedes csapatfőnöke a Spanyol Nagydíj után, elárulva, ők milyen hasznot láttak a versenyben maradásban.
„Örülök, hogy Lewis nem állt ki, mert ez így számunkra a lehető legértékesebb verseny lett. Össze tudtuk hasonlítani a két autót, a beállításokat, a gumikezelést” – magyarázta. Hamilton kívánsága azonban majdnem valóra vált, amikor a futam végén problémát észleltek az autóval. Az Ezüst Nyilak már maguk előtt látták a dupla kiesést is. „Láttuk, hogy a verseny alatt csak fokozódik a szivárgás, és nem voltunk biztosak benne, hogy célba érünk. Szó szerint épphogy befutottunk. Nem tudjuk, hogy megsérült-e a motor, vagy mi történt” – vázolta a helyzetet Wolff.