Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. július 2. szombat
F1

Nyáron dönthet Alonsóról és Piastriról az Alpine

Otmar Szafnauer csapatfőnök szerint nagyjából az F1-es Brit Nagydíj környékén dőlhet el, hogy 2023-ban is a kétszeres világbajnok vagy a feltörekvő fiatal ausztrál lesz Esteban Ocon csapattársa.

Az egyik ülés sorsa már régen eldőlt az Alpine-nál, hiszen Esteban Ocon hosszú távú szerződéssel rendelkezik a csapattal. Az viszont még kérdés, hogy a másik autót jelenleg vezető Fernando Alonso 2022 után is marad-e az alakulattal és egyáltalán a Formula-1-ben – igaz, a spanyol egyértelmű utalásokat tett rá korábban, hogy 40 éves kora ellenére is szeretne még a királykategóriában versenyezni.

alonso-alpine-f1-dppi



Csakhogy mindeközben ott van az Alpine-nak Oscar Piastri is, aki az előző két évben a Formula-3-at és a Formula-2-et egyaránt megnyerte, s bár az idei szezonra nem találtak neki ülést, a csapatnál is tudják, hogy sokáig nem tarthatják parkolópályán az ausztrál tehetséget. Viszont ha Alonso maradni szeretne és a formája sem indokolja a lecserélését – márpedig a kevés pontja ellenére is jól megy eddig idén a kétszeres világbajnok –, akkor más alternatívákat kell keresni Piastri számára.

Amikor a Motorsport.com arról kérdezte Otmar Szafnauer csapatvezetőt, hogy mikor várható döntés a második üléssel kapcsolatban, így felelt: „Még nem gondoltuk ezt át, mert kissé még korán vagyunk. De talán Silverstone környékén fogunk már beszélni róla” – utalt a júliusi Brit Nagydíjra.

piastri-alpine-f1-dppi

Piastri kapcsán a sajtóban legtöbbször emlegetett opció a Williams lehet, ahol az idén eddig haloványan teljesítő Nicholas Latifi helyét vehetné át 2023-ban – sőt, már az is felröppent, hogy akár a szezon közben is megtörténhet ez, de ezt Jost Capito csapatfőnök határozottan cáfolta. Szafnauer így beszélt erről a lehetőségről:

„Még nem fontoltam meg ezt alaposabban. Nem tudom, mi történik a Williamsnél, de hallottam a pletykákat. Korábban amikor a McLaren odajött hozzánk és megkérdezte, hogy használhatnák-e őt tartalékpilótaként, igent mondtunk. Ennek az az oka, hogy minél többet vezethet ahelyett, hogy a partvonalon kívül üldögélne, annál jobb. Úgyhogy stratégiailag ezt is észben tartjuk. De azt nem tudom, mi zajlik a Williamsnél.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: