DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Ezért kérdezte Hamiltont a kiállásról a Mercedes

A hétszeres F1-es világbajnoknak nem tetszett a Miami Nagydíjon, hogy csapata rá akarta bízni a döntést a biztonsági autó alatti kerékcseréről – most a címvédő istálló mindenre magyarázatot adott.

Lando Norris és Pierre Gasly ütközése miatt a Formula-1-es Miami Nagydíj 41. körében előbb virtuális, majd rendes biztonsági autós fázis lépett életbe. Ez nem egyformán kedvezett a Mercedes-pilótáknak, George Russellt ugyanis egyből kihívták egyetlen bokszkiállásra, Lewis Hamilton ellenben maradt a kemény abroncsokon. Emiatt a fiatalabb brit az újraindítást követően meg is előzte hétszeres világbajnok csapattársát, így újfent előtte ért célba a futamon. Mike Elliott, a Mercedes technikai igazgatója videóban magyarázta el, miért fogott ki Hamiltonon a safety car:

„Előbb a virtuális biztonsági jött, ki is hívtuk a bokszba George-ot, ami a megfelelő döntés volt. Akkor olyan helyzetben voltunk, hogy elég nagy különbség volt Valtterihez képest, akit Lewis követett, s tőle volt jelentős messze George. A verseny azon szakaszában, amikor Valtteri és Lewis is a kemény gumikon volt, Lewis közelített Valtterire, és esélye lett volna egy normál előzésre a pályán, arra számítottunk, hogy úgy fog alakulni a futam. Aztán viszont a VSC hamar igazi biztonsági autóvá alakult, így akkor már eltűntek a különbségek, összerázódott a mezőny, ezáltal George vadonatúj közepes keverékeken került a használt keményeken futó Lewis és Valtteri nyakára. Úgyhogy kifogott rajtunk ez a nehéz helyzet.”

hamilton-mercedes-boksz-miami



„Teljesen rossz időpontban érkezett a safety car Lewis számára. Ha nem hívjuk ki a bokszba, ott lett volna mögötte friss abroncsokon George. Ha kihívjuk, akkor pályapozíciót veszített volna George-hoz képest, mögé tért volna vissza” – magyarázta Elliott. „Bár Lewis is friss gumit kapott volna, csak kemény és lágy keverékből volt új szettünk, és bár azt gondolhatnánk, a lágy jó megoldás lett volna, de tudtuk, hogy elég gyorsan túlmelegedtek volna. Azt is tudtuk, hogy ez még gyorsabban megtörtént volna, hiszen George mögött kellett volna harcolnia, ami még inkább túlmelegítette volna az abroncsokat.”

Hamilton a futam során és utána is nehezményezte, hogy a csapata rá akarta bízni a döntést, hogy cseréljenek-e a kereket a safety car-fázis alatt vagy sem. Elliott azt is elmagyarázta, miért a pilótájuk véleményét kérték ki ez ügyben:

„Olyan helyzetbe kerültünk, hogy két egyaránt nehéz opció közül kellett választanunk, és igazából nem volt helyes döntés. A tv-ben hallhattátok is, hogy megkérdeztük Lewist, hogy mit gondol, mit kellene csinálnunk. Ez azért volt, mert nem jó vagy rossz választás, és olykor a versenyzők jobban érzik ezt az autóban ülve, mint a mérnökök az adatokat tanulmányozva. Szóval úgy alakult, hogy a körülmények miatt Lewis rajtaveszített a biztonsági autós fázison. Sajnos Lewis párszor már balszerencsés volt idén, de így alakultak a dolgok, remélhetőleg a szezon során ez kiegyenlítődik, és néha neki is szerencséje lesz a safety car időzítésével.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: