DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Berger: Ha Russell így folytatja, nagyon gyorsan Hamilton agyára fog menni

A tízszeres futamgyőztes osztrák F1-es pilóta úgy véli, George Russell jelenleg a jobban teljesítő Mercedes-versenyző és ha ez így folytatódik, Hamilton rettentő frusztrált lesz.

A 2022-es szezon egyelőre nem éppen jó értelemben szól a Mercedesről. Zsinórban nyolc konstruktőri és ezzel egy időben hét egyéni világbajnoki cím bezsebelése után az idei fejlesztésekkel a jelek szerint rossz útra tévedtek Toto Wolffék. Nemhogy a Red Bull és a Ferrari, de a legtöbb helyszínen más istállók is a Mercedes elé kerültek, mint például a McLaren, vagy éppen az Alfa Romeo, de remek villantásokra képes a Haas is.

Ezzel egy időben azonban George Russell kiválóan szerepel, minden idei futamon a legjobb ötben végzett, közte egy dobogós helyezéssel. Hamilton viszont ugyanazzal az autóval bukdácsol, Dzsiddában csak 10. lett, míg Imolában a pontszerzéstől is messze, a 13. pozícióban zárt. Bár sokak szerint ez csak időleges és a hétszeres világbajnok úgyis előbb-utóbb ráérez és megrázza magát, Gerhard Berger úgy véli, a fiatalabb brit remeklése nem tesz jót Hamilton önbizalmának.

A különbség jelenleg 21 pont Russell javára, de nagyon hosszú még a szezon. „Az év elejétől azt érezni, hogy pozitív a dinamika Russell és Hamilton között, de amennyiben Russell továbbra is ilyen kiemelkedően teljesít, gyorsan Lewis idegeire fog menni ezzel. Imolában is Lando Norris és Max Verstappen mellett egyértelműen Russell volt a legkiemelkedőbb versenyzők egyike” – ecsetelte véleményét Berger a Speedweek.com szakoldal hasábjain.

Russell eddig magasan az elvárások felett teljesít, többször is legyőzi Hamiltont


„Remek az idei Formula-1, kalapot emelek Ross Brawn előtt, aki az új szabályok megalkotásának egyik felelőse volt. Az autók jobban néznek ki, a pilóták tudnak végre előzni és a versenyek izgalmasak lettek.”

„Az egyetlen hátrányos változás, hogy az autók túlságosan nehézzé váltak, olyanok, mint egy kisebb teherautó. Nyolcszáz kiló túl sok, amikor mi köröztünk a pályákon, 550 kiló volt az autók súlya, igaz, a különbség egy nagy szelete a hibriderőforrások nagyobb súlyigényéből is adódik” – tette hozzá Gerhard Berger.

Mi hogy érezzük? Ha Russell továbbra is jobban teljesít, mint Hamilton, hagyni fogják szárnyalni a fiatalabb britet, vagy előbb-utóbb beállítják a sorba, mint korábban Valtteri Bottast?

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: