A szezon első vizes versenye rajtolt el vasárnap 15 órakor: a körülményekbe volt kódolva, hogy kavalkád történik a rajtnál, és nem is sikerült megúszni a bajt: Daniel Ricciardo autója megcsúszott, ezzel megpöckölte és kiforgatta Carlos Sainzt – az ausztrál csak a mezőny végére esett vissza, de a vétlen spanyol két versenyen belül másodszor ragadt a kavicságyban az első körökben. Az incidens miatt máris behívták a biztonsági autót.
A rajtnál mindkét Ferrari lassan mozdult el, a második helyről induló Charles Leclerc két pozíciót is elveszített: a Red Bull az első-második helyre állt be, Max Verstappen mögé Sergio Perez jött fel, a két pozíciót javító Lando Norris pedig a harmadik helyre érkezett. Erősen kezdett (természetesen a Ricciardo–Sainz afférból is profitálva) a három helyet javító Kevin Magnussen és öt pozícióval feljebb lépő George Russell, Leclerc mögött ők álltak az ötödik-hatodik helyen.
A negyedik körben történt újraindítás során nem változtak a fő frontvonalak, egyedül Fernando Alonso esett vissza a nyolcadik helyről: az Alpine oldaldobozáról jókora borításdarab szakadt le – a spanyol még az első körben ért össze Mick Schumacherrel –, ami végzetes sérülésnek bizonyult, rövidesen a kétszeres világbajnok futama is véget ért a bokszban.
Négy körrel az újraindítás után Leclerc támadási közelségbe került, és a tifosi üdvrivalgása közepette átvette a dobogót érő pozíciót Norristól, üldözőbe véve Perezt. Egy másik jól tempózó versenyző Russell volt, aki a 13. körben, a Variante Altánál előzte meg Magnussen Haasát. A brit már az ötödik helyen állt, miközben csapattársa, Lewis Hamilton továbbra is csak a 11. pozícióban, a pontokon kívül.
A 15-20. kör környékére várt eső nem érkezett meg, a pálya ívei azonban felszáradtak. A mezőny végén Ricciardo – akinek kevés veszítenivalója volt – vállalta be először a cserét: közepes keveréket kapott a köztes helyére, példáját pedig egy körrel később követte Sebastian Vettel, Pierre Gasly és Alex Albon, majd gyakorlatilag a teljes mezőny átállt slick abroncsokra. A nagy forgalom miatt több veszélyes kiengedést vizsgáltak, Esteban Ocont öt másodperces időbüntetéssel szórták meg: az Alpine Hamilton Mercedesére engedte rá. A brit volt a kiállások vesztese: három pozíciót is elbukott, és hiába tapadt a folytatásban Gasly AlphaTaurijára, akárcsak a sprintfutamon, a Mercedesszel nem lehetett előzni.
Leclerc a kiállásnál az egy körrel korábban cserélő Perez elé tért vissza, de a mexikói melegebb abroncsokon utolérte, majd ellentmondást nem tűrően beszúrt a Ferrari mellé. Kritikus előzés volt, hiszen hiába tapadt a Ferrari a Red Bullra, nem sikerült visszaelőzni, annak ellenére, hogy Perez egy ízben hibázott, és átvágta a Variante Alta sikánt. A 63 körös futam féltávjánál Verstappen előnye 10 másodpercre hízott, Perez és Leclerc párosa mögött Russell, Bottas, Vettel, Magnussen, Tsunoda és Stroll alkották a pontszerzők sorát.
Úgy nézett ki, a 63 körös futam csupán egykiállásos lesz – leszámítva Ricciardót, aki háromszor is járt a bokszban, beleértve az első kört követő kiállást –, de Leclerc borította a mintát, az 50. körben kijött lágy abroncsért, a Red Bull pedig egy lehetséges biztonsági autós fázist szem előtt tartva kénytelen volt reagálni, így Perez és Verstappen is kiállt újra.
Közvetetten éppen a kiállásból következett a nap második Ferrari-drámája: Leclerc, aki egy másodperc közelébe faragta le lemaradását Perezhez képest, a mexikói üldözése közben rossz szögben hajtott a Variante Alta kerékvetőjére, megpördült és a falnak koccant. Kénytelen volt kerék- és szárnycserére érkezni a bokszba, mi rengeteg helyvesztést eredményezett: a kilencedik pozícióba esett vissza, kilenc köre maradt helyeket javítani.
A versenyt uralma alatt tartó Verstappen végül 16 másodperces előnnyel húzta be szezonja második győzelmét csapattársa, Perez előtt – ez volt az első alkalom, hogy a Red Bull jelenlegi párosa kettős győzelmet szerzett. Kedvezett a szerencse Norrisnak, aki Leclerc hibája után a McLaren szezonjának első dobogóját szerezte.
Egy nagy csata maradt a végére: miután rengeteg másodpercet veszített kiállása során, Bottas az Alfa Romeóval körről körre tizedeket faragva utolérte Russell Mercedesét, de az előzés nem sikerült: a brit szerezte meg a negyedik pozíciót. A dobogó elvesztése után Leclerc végül hatodik helyet mentett, Tsunodát, az idei első pontjait szerző Vettelt és Magnussent megelőzve az utolsó körökben. Az utolsó bajnoki egységet Lance Stroll gyűjtötte az Aston Martinnal.
Egy versenyző, aki viszont nem szerzett pontot, Lewis Hamilton volt: csapattársával éles kontrasztban a 14. helyen ért célba, nem tudta megelőzni Gaslyt sem – a Mercedesnél csupán harmadszor fordult elő vele, hogy nem pontszerző helyezettként végzett.
Az Emilia-Romagna-i Nagydíj eredménye:
Versenyző | Autó | Idő/hátrány | |
1 | Max Verstappen | RED BULL RACING RBPT | 1:32:07.986 |
2 | Sergio Perez | RED BULL RACING RBPT | 16.527 |
3 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 34.834 |
4 | George Russell | MERCEDES | 42.506 |
5 | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO FERRARI | 43.181 |
6 | Charles Leclerc | FERRARI | 56.072 |
7 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI RBPT | 61.110 |
8 | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 70.892 |
9 | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | 75.260 |
10 | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | +1 kör |
11 | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | +1 kör |
12 | Pierre Gasly | ALPHATAURI RBPT | +1 kör |
13 | Lewis Hamilton | MERCEDES | +1 kör |
14 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | +1 kör |
15 | Zhou Guanyu | ALFA ROMEO FERRARI | +1 kör |
16 | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | +1 kör |
17 | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | +1 kör |
18 | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | +1 kör |
NC | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | DNF |
NC | Carlos Sainz | FERRARI | DNF |