DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Verstappen diadala, a Ferrari kudarca Imolában

A nedves pályán induló, szárazon végződő Emilia-Romagna-i Nagydíjon az első két helyen futott be a Red Bull két autója, a Ferrari pedig dobogót sem szerzett hazai pályán: Sainz vétlenül, Leclerc saját hibájából forgott ki.

A szezon első vizes versenye rajtolt el vasárnap 15 órakor: a körülményekbe volt kódolva, hogy kavalkád történik a rajtnál, és nem is sikerült megúszni a bajt: Daniel Ricciardo autója megcsúszott, ezzel megpöckölte és kiforgatta Carlos Sainzt – az ausztrál csak a mezőny végére esett vissza, de a vétlen spanyol két versenyen belül másodszor ragadt a kavicságyban az első körökben. Az incidens miatt máris behívták a biztonsági autót.

A rajtnál mindkét Ferrari lassan mozdult el, a második helyről induló Charles Leclerc két pozíciót is elveszített: a Red Bull az első-második helyre állt be, Max Verstappen mögé Sergio Perez jött fel, a két pozíciót javító Lando Norris pedig a harmadik helyre érkezett. Erősen kezdett (természetesen a Ricciardo–Sainz afférból is profitálva) a három helyet javító Kevin Magnussen és öt pozícióval feljebb lépő George Russell, Leclerc mögött ők álltak az ötödik-hatodik helyen.



A negyedik körben történt újraindítás során nem változtak a fő frontvonalak, egyedül Fernando Alonso esett vissza a nyolcadik helyről: az Alpine oldaldobozáról jókora borításdarab szakadt le – a spanyol még az első körben ért össze Mick Schumacherrel –, ami végzetes sérülésnek bizonyult, rövidesen a kétszeres világbajnok futama is véget ért a bokszban.

Négy körrel az újraindítás után Leclerc támadási közelségbe került, és a tifosi üdvrivalgása közepette átvette a dobogót érő pozíciót Norristól, üldözőbe véve Perezt. Egy másik jól tempózó versenyző Russell volt, aki a 13. körben, a Variante Altánál előzte meg Magnussen Haasát. A brit már az ötödik helyen állt, miközben csapattársa, Lewis Hamilton továbbra is csak a 11. pozícióban, a pontokon kívül.

A 15-20. kör környékére várt eső nem érkezett meg, a pálya ívei azonban felszáradtak. A mezőny végén Ricciardo – akinek kevés veszítenivalója volt – vállalta be először a cserét: közepes keveréket kapott a köztes helyére, példáját pedig egy körrel később követte Sebastian Vettel, Pierre Gasly és Alex Albon, majd gyakorlatilag a teljes mezőny átállt slick abroncsokra. A nagy forgalom miatt több veszélyes kiengedést vizsgáltak, Esteban Ocont öt másodperces időbüntetéssel szórták meg: az Alpine Hamilton Mercedesére engedte rá. A brit volt a kiállások vesztese: három pozíciót is elbukott, és hiába tapadt a folytatásban Gasly AlphaTaurijára, akárcsak a sprintfutamon, a Mercedesszel nem lehetett előzni.

Leclerc a kiállásnál az egy körrel korábban cserélő Perez elé tért vissza, de a mexikói melegebb abroncsokon utolérte, majd ellentmondást nem tűrően beszúrt a Ferrari mellé. Kritikus előzés volt, hiszen hiába tapadt a Ferrari a Red Bullra, nem sikerült visszaelőzni, annak ellenére, hogy Perez egy ízben hibázott, és átvágta a Variante Alta sikánt. A 63 körös futam féltávjánál Verstappen előnye 10 másodpercre hízott, Perez és Leclerc párosa mögött Russell, Bottas, Vettel, Magnussen, Tsunoda és Stroll alkották a pontszerzők sorát.

Úgy nézett ki, a 63 körös futam csupán egykiállásos lesz – leszámítva Ricciardót, aki háromszor is járt a bokszban, beleértve az első kört követő kiállást –, de Leclerc borította a mintát, az 50. körben kijött lágy abroncsért, a Red Bull pedig egy lehetséges biztonsági autós fázist szem előtt tartva kénytelen volt reagálni, így Perez és Verstappen is kiállt újra.

Közvetetten éppen a kiállásból következett a nap második Ferrari-drámája: Leclerc, aki egy másodperc közelébe faragta le lemaradását Perezhez képest, a mexikói üldözése közben rossz szögben hajtott a Variante Alta kerékvetőjére, megpördült és a falnak koccant. Kénytelen volt kerék- és szárnycserére érkezni a bokszba, mi rengeteg helyvesztést eredményezett: a kilencedik pozícióba esett vissza, kilenc köre maradt helyeket javítani.

A versenyt uralma alatt tartó Verstappen végül 16 másodperces előnnyel húzta be szezonja második győzelmét csapattársa, Perez előtt – ez volt az első alkalom, hogy a Red Bull jelenlegi párosa kettős győzelmet szerzett. Kedvezett a szerencse Norrisnak, aki Leclerc hibája után a McLaren szezonjának első dobogóját szerezte.

Egy nagy csata maradt a végére: miután rengeteg másodpercet veszített kiállása során, Bottas az Alfa Romeóval körről körre tizedeket faragva utolérte Russell Mercedesét, de az előzés nem sikerült: a brit szerezte meg a negyedik pozíciót. A dobogó elvesztése után Leclerc végül hatodik helyet mentett, Tsunodát, az idei első pontjait szerző Vettelt és Magnussent megelőzve az utolsó körökben. Az utolsó bajnoki egységet Lance Stroll gyűjtötte az Aston Martinnal.

Egy versenyző, aki viszont nem szerzett pontot, Lewis Hamilton volt: csapattársával éles kontrasztban a 14. helyen ért célba, nem tudta megelőzni Gaslyt sem – a Mercedesnél csupán harmadszor fordult elő vele, hogy nem pontszerző helyezettként végzett.

Az Emilia-Romagna-i Nagydíj eredménye:

  Versenyző Autó Idő/hátrány
1 Max Verstappen RED BULL RACING RBPT 1:32:07.986
2 Sergio Perez RED BULL RACING RBPT 16.527
3 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 34.834
4 George Russell MERCEDES 42.506
5 Valtteri Bottas ALFA ROMEO FERRARI 43.181
6 Charles Leclerc FERRARI 56.072
7 Yuki Tsunoda ALPHATAURI RBPT 61.110
8 Sebastian Vettel ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 70.892
9 Kevin Magnussen HAAS FERRARI 75.260
10 Lance Stroll ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES +1 kör
11 Alexander Albon WILLIAMS MERCEDES +1 kör
12 Pierre Gasly ALPHATAURI RBPT +1 kör
13 Lewis Hamilton MERCEDES +1 kör
14 Esteban Ocon ALPINE RENAULT +1 kör
15 Zhou Guanyu ALFA ROMEO FERRARI +1 kör
16 Nicholas Latifi WILLIAMS MERCEDES +1 kör
17 Mick Schumacher HAAS FERRARI +1 kör
18 Daniel Ricciardo MCLAREN MERCEDES +1 kör
NC Fernando Alonso ALPINE RENAULT DNF
NC Carlos Sainz FERRARI DNF
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: