DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Albon: A középmezőnyben többen is nálunk nagyobbat léptek előre

Volt oka az ünneplésre a Williams istállónak és Alexander Albonnak is, mivel az Ausztrál Nagydíjon az utolsó helyről rajtolva sikerült pontot szerezni. Az autó azonban elég lassú.

Ez pedig nem az a hír, amit a szoros középmezőny mögött autózó pilóta hallani szeretne. A Williams-Mercedes a tavalyi esztendőben kifejezetten jól muzsikált, George Russell többször is villantott vele, de még Nicholas Latifi sem vallott szégyent a géppel. 2022-re azonban úgy tűnik, megakadt a fejlődési ütem, a grove-i alakulat az utolsó helyre csúszott vissza a rangsorban, esetleg az Aston Martin teljesít ennél csapnivalóbban. De nem azért, mert jobban lemaradtak volna az élen állóktól, csak a közvetlen riválisok többet gyorsultak.

Ausztráliában sikerült a csoda Alex Albonnak, a 20. helyről rajtolva, egy nagyon bevállalós stratégiával sikerült végül a pontszerző 10. pozícióban zárni, ezzel egy világbajnoki pontot szerezni. Az a félő, hogy a Williamsnek egy ideig nem sok hasonlóban lesz része.

„Frusztráló látni, hogy mekkorát lépett előre az Alfa Romeo és a Haas. Ők egyértelműen csatlakoztak a középmezőnybeli csatákhoz. Mi nem kerültünk távolabb az élen haladó csapatoktól, ami a lemaradást illeti, de a közvetlen riválisok a jelek szerint nagyobb mértékben fejlődtek, mi egy kicsit szenvedünk, az Alfa és a Haas viszont kiváló munkát végzett” – ecsetelte véleményét Albon az F1 Nation podcastjében.

A Williams nem lassabb az élen állókhoz képest, mint tavaly, de a riválisok jobban felzárkóztak


„Legutóbb jó érzés volt benne lenni a sűrűjében. Az újraindítás után szerencsére azt tapasztaltam, hogy lassacskán eltűnnek a tükrömből, sikerült elhúznom az engem követőktől. Akkor éreztem, hogy esetleg kialakíthatjuk a megfelelő különbséget, nagyon jó érzés volt.”

„A csapaton belül is teljesen másként élem meg a helyzetemet, mint a Red Bullnál. Bármilyen korábbi esetnél jobban érzem azt, hogy az istálló vezére lehetek. Minden eddigi tudásomat és rutinomat be kell vetni, hogy a létező legjobban legyünk képesek fejleszteni az autót Nicholas Latifivel. Szerintem ezt a munkát 2020-ban vagy 2019-ben nem tudtam volna ilyen mértékben elvégezni. Ez egy új kihívás számomra, ezt is élvezem” – tette hozzá Albon.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: