A regnáló világbajnok Max Verstappen Melbourne-ben három futam alatt már a második kiesését könyvelhette el a 2022-es Formula-1-es szezonban, így máris tetemes hátrányba került Charles Leclerc-rel szemben a pontversenyben. A Red Bullnál ez már a harmadik műszaki meghibásodás volt idén, hiszen Bahreinben Sergio Perez is nullázott. Verstappen szerint nincs egyszerű megoldás a gondokra, ám ami ennél is aggasztóbb, hogy Helmut Marko, az energiaitalosok tanácsadója szerint nem is csak a megbízhatóság jelenti a problémát az RB18-assal:
„Kettő vagy talán három dolog játszik közre” – nyilatkozta a Servus TV-nek. „Először is, itt vannak a megbízhatósági problémák, amelyekkel alig szembesültünk tavaly, viszont a Ferrarival szembeni hátrányunk is riasztó volt vasárnap. Kontrollálták a tempót, és mindezt a gumik szemcsésedése nélkül tudták megtenni. Ha Max növelte a tempót, Leclerc könnyedén tudott reagálni. Negatív meglepetés ért minket a Ferrari tempója kapcsán. Szinte egyáltalán nem küzdöttek szemcsésedéssel, nálunk pedig már néhány kör után jelentkezett. A Ferrari könnyebben talál rá a megfelelő egyensúlyra az autójával.”
Mindehhez Marko szerint még hozzájön az is, hogy a Red Bull autója jelentősen nehezebb, mint az F1-75-ös: „Egyértelműen nehezebbek vagyunk a Ferrarinál. Szerintem nagyjából tíz kilogrammos hátrányban vagyunk. Ezt köridőre átváltva három tizedmásodpercet jelent körönként. Viszont a súlycsökkentés drága” – utalt a költséglimit okozta nehézségekre is a szakember.
A Red Bull tanácsadója ugyanakkor bízik benne, hogy úrrá tudnak lenni a nehézségeken: „Szükségünk lesz egy fejlesztésre. Ha az olyan jól működik, mint az első újítások és tudjuk vele csökkenteni a tömeget, akkor elő tudunk állni egy olyan csomaggal, amellyel fel tudjuk venni a versenyt a Ferrarival. De ami még fontosabb, hogy megoldjuk a megbízhatósági gondokat. Hiába van gyors autód, ha nem jutsz el vele a célig, akkor semmi haszna.”