DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Aston: Az autó a rossz, nem Vettel

Az Aston Martin nem fogja a hétvégi pocsék teljesítményt arra, hogy Sebastian Vettelnek betegség miatt ki kellett hagynia az első két fordulót. Az autó súlyos tervezési hibákkal fut.

Az Aston Martin csapatfőnöke, Mike Krack biztos abban, hogy Sebastian Vettel, Ausztrál Nagydíjon nyújtott látványos gyengélkedése nem a pilóta, hanem a versenyautó hibája. Ezt némileg alátámasztja az is, hogy Lance Stroll sem a tesztről, sem a versenyhétvégékről nem hiányzott, de alatta sem megy jól az autó.

Így, hogy a Williams egy kiváló stratégiának köszönhetően bravúros pontszerzést könyvelhetett el Ausztráliában Alexander Albon révén, az Aston maradt az egyetlen istálló, amely egyetlen ponttal sem rendelkezik. Ráadásul jelen helyzetben erre önerőből gyakorlatilag semmi esélyük nincs.

Vettelnek minél inkább be kellett volna hoznia a kilométerhiányt, de rögtön az első szabadedzésen motorhibával félre kellett állnia, emiatt pedig a második edzést is végig kellett ülnie. A harmadikon balesetet szenvedett, autója pedig csak a Q1 legvégére készült el, egyetlen kört tehetett meg.

Az Aston Martin tudja, hogy aerodinamikailag óriási hátrányban vannak


„Szerencse, hogy balesetei ellenére Sebastian jól van. De ha egy négyszeres világbajnoknak ilyen jellegű gondjai vannak az autóval, mint neki ezen a hétvégén, akkor ez nem az ő vezetéséről állít ki bizonyítványt, hanem a versenygépről. Korábban ugyanis vezette már ezt az autót” – idézi Krack véleményét az F1i.com.

„Alaposabban meg kell vizsgálni, milyen gépet adunk a kezébe, mik a visszajelzései róla. Az, hogy ezen a hétvégén ilyen óriási hátrányban volt a mezőny végén, nagyon nem normális. Nem hinném, hogy bármi köze van ennek ahhoz, hogy ki kellett hagynia két futamot.”

„Többször is tudott már Melbourne-ben győzni, tudja, hogyan kell itt vezetni és a tesztnapokon is szorgosan vezette az új autót. Könnyű lenne mostani gyenge teljesítményét arra fogni, hogy kihagyni kényszerült két versenyhétvégét. Egy ilyen klasszis pilótánál tényleg meg kell néznünk, milyen autót adunk alá.”

„Idei autónkkal a súly tekintetében egész jó haladást értünk el, de az aerodinamikai elemekkel látványosan szenvedünk. Erre a területre kell leginkább összpontosítanunk, hogy ebben sokat fejlődjünk” – tette hozzá Krack.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: