DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Russell: Körönként egy másodperc a hátrányunk

A Mercedes friss igazolása szerint a szaúd-arábiai futam is megmutatta, hogy jelentős a lemaradásuk a Red Bull és a Ferrari mögött – ismét hangsúlyozta, hogy a pattogás a fő probléma.

Az elmúlt nyolc évben rendre konstruktőri világbajnoki címet szerző Mercedes a vártnál haloványabban kezdte a 2022-es Formula-1-es évadot: mindössze a harmadik erőnek tűnnek a bahreini és a szaúd-arábiai futamok alapján, ráadásul tempóban is nagyon messze vannak az etalonnak számító Red Bulltól és Ferraritól. Hogy pontosan mekkora is a lemaradásuk, arra a Dzsiddában ötödik helyen befutó George Russell világított rá:

russell-mercedes-dzsidda



„Úgy gondolom, a versenytempónkat jobban tudjuk kezelni, mint az egyköröst. Viszont alacsony és magas üzemanyagszint mellett is megvannak az eredendő problémáink, s ez kompromittál minket” – idézi a brit pilótát a RaceFans.net szaklap. „Ha megnézzük az eredményt, nagyjából 30 másodperc volt a lemaradásunk. Ezt nagyságrendileg a biztonsági autó utáni 30 körből gyűjtöttük össze, vagyis körönként egy másodpercről beszélünk. És ekkora a hátrányunk az időmérőn is.”

Russell a Szaúd-arábiai Nagydíj után kiemelte, hogy a Mercedes fő gondját a delfinezésnek nevezett jelenség okozza: a pattogás mérsékléséhez magasabbra kell állítaniuk az autó hasmagasságát, ez viszont leszorítóerő- és ezáltal tempóvesztéssel jár. Így ha megoldanák a pattogást, rengeteg sebességet is nyernének, addig viszont különösen a kvalifikációkon van bajuk:

„Minél gyorsabban mész, annál rosszabbá válik a helyzet, ezért nehezebbek az időmérők, hiszen feltekerjük a motort a maximumig, így gyorsabbak vagyunk az egyenesben, ami nagyobb leszorítóerőt és jelentősebb delfinezést is eredményez” – magyarázta a fiatal versenyző.

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: