Bahreinben csupán a harmadik erőnek bizonyult a Mercedes: a konstruktőri világbajnoki címvédő alakulat szakemberei szerint a lemaradásukat elsősorban az okozza, hogy egyelőre nem tudták úrrá lenni a delfinezésnek nevezett jelenségen, és kénytelenek magasabban futtatni az autójukat, hogy valamelyest csillapítsák a pattogást – csakhogy ez teljesítményvesztéssel jár.
A szaúdi hétvége előtti pénteki sajtótájékoztatón – amelyen a Formula.hu is jelen volt – természetesen kikérdezték Lewis Hamiltont a W13-assal kapcsolatos gondokról:
„Vannak problémáink és igyekszünk megoldani őket. Rengeteg potenciál rejlik az autónkban. Igyekszünk keményen dolgozni azon, hogy a lehető leghamarabb orvosoljuk a gondjainkat. Nincs kétségem felőle, hogy a legjobb emberek állnak mögöttem, akik elő fognak állni megoldásokkal és ki fogjuk hozni a teljesítményt az autóból. Szóval pillanatnyilag nem aggódom túlságosan. De a lehető leghamarabb szeretnék beszállni a harcba. A lehető leggyorsabban fel kell zárkóznunk.”
Arra a kérdésre, hogy pontosan mennyit veszítenek a megemelt hasmagasság miatt, így felelt a 37 éves pilóta: „Nem kaptam pontos számokat, de tudom, hogy sokat. Az előttünk lévő autók például elképesztő leszorítóerővel rendelkeznek alacsony tempónál.”
Hamilton kiemelte: a bahreini nyitány óta eltelt napokban is rengeteget dolgozott a csapat, és büszke rájuk, hogy motiváltak maradtak, de úgy érzi, ennyi idő alatt nem lehetett megváltani a világot. Ami pedig Dzsiddát illeti: a brit szerint az pozitívum, hogy nem annyira huplis az aszfalt felülete, mint Bahreinben, ugyanakkor a gyors egyenesek miatt úgy érzi, „nem lesz túl jó móka” a vezetés számukra a pattogás okán.