DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Ferrari: Még mindig a Red Bull a favorit

Bár az energiaitalosok nulláztak a szezonnyitó F1-es Bahreini Nagydíjon, a Scuderia pedig kettős győzelmet aratott, Mattia Binotto csapatfőnök szerint továbbra is riválisuk a vb-cím fő várományosa.

Bahreinben egyértelműen megmutatkozott, hogy pillanatnyilag a Ferrari és a Red Bull rendelkezik a legjobb és leggyorsabb konstrukcióval, megelőzve a harmadik erőnek számító Mercedest. Végül a maranellóiak kettős győzelmet ünnepelhettek, miután a nagydíj hajrájában mindkét RB18-as kiesett, így máris tetemős pontelőnybe kerültek a legfőbb riválisnak tűnő alakulattal szemben. Mattia Binotto, a Scuderia F1-es csapatfőnöke szerint ugyanakkor nem szabad leírni a Red Bullt, sőt akár a szezonnyitón is erősebbek lehettek volna:

ferrari-redbull-dppi-bahrein-2022



„Úgy gondolom, a másik csapat nagyon-nagyon erős” – idézi Binottót a  Erősnek bizonyultak az időmérőn is, ez az apró részleteken múlott. A futamon is talán még erősebbek lettek volna, de talán volt valami műszaki nehézségük vagy valami nem volt tökéletes az autójukon a rádiókommunikációjuk alapján. Különben rendkívül gyorsak lettek volna. Ha megnézem Max első etapját a használt gumikon, tartotta Charles tempóját. Szerintem azt sem szabad elfelejtenünk, hogy ők a világbajnokok. Továbbra is ők a favoritok, mi pedig megpróbálhatjuk a legjobbunkat nyújtani. Dzsidda teljes más képet mutathat. Szerintem kell négy-öt versenyt várnunk, mint mindig, hogy felmérhessük a dolgokat.”

Binotto azt elismerte, hogy nem számított kettős győzelemre maguktól. Azt pedig hozzátette, hogy bőven van még kiaknázatlan potenciál az F1-75-ösben: „Ne feledjük, hogy összesen hat tesztnap volt, vagyis versenyzőnként három arra, hogy megértsék, kiismerjék az autót és alkalmazkodjanak hozzá. Ilyen tekintetben még sokat tanulhatunk, és ilyen szempontból is hasznos volt ez a hétvége, hiszen a pilóták tovább ismerkedhettek az autóval. Most sokkal több adatunk is lett. Biztos vagyok benne, hogy a következő futamokon még többet fogunk kihozni az autóból. Van még potenciál az autóban, és Carlos a legjobb példa rá, hogy bőven van még mit kiaknázni.”

„Utána pedig fejlesztenünk kell az autót, és biztosra kell mennünk, hogy bármilyen újítást is rakunk az autóra, az javít rajta. Ez most még fontosabb a költséglimittel. Úgyhogy nem hibázhatunk, mert csak néhány lehetőségünk van a fejlesztésre vagy bármire, biztosra kell mennünk, hogy ezek a megfelelő irányba történnek.”

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: