DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

A csapat „félrevezette” a kilencedik Russellt

A Mercedes új igazolása az istálló kérését követve jobban megnyomta kivezető körét a Q3-ban, ez azonban rossz döntésnek bizonyult: nem volt tapadás a gyorskörön, egy másodperccel elmaradt Lewis Hamiltontól.

Russell – aki korábbi egyetlen mercedeses futamán, a 2020-as Szahíri Nagydíjon az első sorba kvalifikált – ugyancsak egy teljes másodperccel elmaradt saját Q2-es körétél a Q3-as próbálkozás során. A pole-pozíciót szerző Charles Leclerc-hez képest 1,7 másodperc volt a hátránya, csak az első szektorban kilenc tizedmásodpercet bukott. A kvalifikáció után megmagyarázta, miért csúszott félre a döntő fázis:

„A Q2-ben még nagyon boldog voltam, jól éreztem magam az autóban, elégedett voltam a gumi felmelegedésével. A Q3-ban viszont megpróbáltam máshogyan melegíteni az abroncsokat, nagyon megnyomtam a kivezető kört, az egyes kanyarban pedig egyszerűen nem volt tapadás. Ezért voltam végül egy másodperccel lassabb, mint a Q2-ben, ahelyett, hogy gyorsultam volna” – nyilatkozta a tévékameráknak a leintés után Russell.



„Ez sajnálatos. Megpróbálkoztunk valamivel, amiről utólag könnyű megmondani, hogy rossz ötlet volt. Nem itt akarunk állni, a kilencedik hely sokkal hátrébb van, mint amire az autó valójában képes. De mindent megpróbálunk, ami tőlünk telik, hogy az autóval az élre kerüljünk, a Ferrarikkal és a Red Bullokkal harcoljunk. Nem ideális, de a versenynap holnap lesz” – folytatta a brit, akinek a kisiklás miatt egy Alfa Romeo, egy Haas és egy Alpine mögül kell startolnia vasárnap, közép-európai idő szerint 16 órakor.

Bár a Mercedes látszólag előrelépett a bahreini hétvége folyamán, Russell szerint nem egyértelmű a fejlődés: „Kicsit úgy érzem, egyet lépünk előre, kettőt hátra. Sikerül valamennyit fejlődnünk, de aztán hirtelen ugyanazokkal a problémákkal szembesülünk” – jellemezte Russell.

A csapatvezető, Toto Wolff saját nyilatkozatában megerősítette, a csapat kérte Russellt, hogy tempósabb kivezető körrel melegítse fel abroncsait – ami végül rossz taktikának bizonyult.

„George-ot, mondjuk úgy, hogy félrevezettük a Q3-ban, mert azt tanácsoltuk, hogy nyomja meg a kivezető körét, és emiatt nem maradt elég friss az új gumija” – magyarázta az osztrák csapatvezető. Az erőviszonyok tekintetében besorolta a Mercedest: „A harmadik leggyorsabb csapat vagyunk a mezőnyben, és Lewis erre a helyre is tette az autót. Hét tizeddel van lemaradva, ezen túl talán két-három tizedet jelentett, hogy új gumin csak egy etapunk volt a Q3-ban. Reálisan nagyjából fél másodperc hiányzik egy körön.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: