A barcelonai bemelegítés után március 10-12. között megtartották a 2022-es szezon hivatalos előszezoni tesztjét is, mely újabb érdekességeket hozott. Az erőviszonyokra vonatkozóan továbbra sem érdemes komoly következtetéseket levonni – főleg, hogy majd’ mindenki a másikat tartja esélyesebbnek –, az azonban nagyjából látható, milyen ütemben halad a csapatok felkészülése. Ugyan kisebb-nagyobb gyerekbetegségek minden új autón feltűntek, néhányak gyakorlása a vártnál is komplikáltabb lett.
Míg a Haasnak a késő felszerelés miatt extra pályaidőre volt szüksége, addig a McLarennél Lando Norrisra váratlanul sok feladat szakadt, miután csapattársa, Daniel Ricciardo koronavírusos lett. Hogy mi lesz az ausztrállal a szezonnyitóra, az kérdés – lehetséges helyettese mindenesetre már megvan –, annyi viszont biztos, hogy jócskán vár még munka rá, ha visszaül majd az autóba. A tesztszezon ugyanis nem zárult a legjobban a csapatnak.
„Ez messze volt az ideálistól” – kezdte Norris a harmadik tesztnap végi nyilatkozatát. „Nem ez volt a legsimább tesztünk, eléggé korlátok közé szorultunk itt Bahreinben. Barcelona egész jó volt, de több új probléma is felmerült azóta, amik miatt kevés kört tudtunk megtenni.” Valóban, a McLaren lett a sereghajtó a körszámokat tekintve, majdnem feleannyit teljesítettek csak, mint a legszorgalmasabb Mercedes.
De nemcsak a körszám aggasztó. „Főleg a hosszabb etapokon voltak gondjaink. A rövid etapok, kevés üzemanyaggal rendben mentek, de megtankolva nem ez volt a helyzet. Hátrébb vagyunk, mint lenni szeretnénk, mint lennünk kellene, és így nem mehetünk magabiztosan az első versenyre sem. Nem túl fényes a helyzet, de mindent megteszünk, hogy javítsunk rajta. Előreléptünk, de még nem vagyunk ott, ahol lenni akarunk.”
Norris bizalma maximális a csapatában, és hiszi, hogy közös erővel sikerül hamar felülkerekedni a problémákon. „Szerintem kézben tartjuk a dolgokat. Tudjuk, mi a gond, miért szenvedünk. A csapat nagyon keményen dolgozik azon, hogy megértse, mi és hol siklott félre, és hogy kijavítson mindent jövő hétre. De ez nem megy úgy, mint a karikacsapás, sok munka van vele, időigényes, és ezért olyan nagy kihívás” – mondta a fiatal brit, aki a teszten saját maga kísérelte meg visszatolni lefulladó autóját a bokszutcába.
Norris szavait főnöke, Andreas Seidl is csak megerősíteni tudta. „A teszt egyértelműen nem a tervek szerint alakult. Az első tengelyen, a fékekkel váratlan problémába ütköztünk, ami miatt alig tudtunk körözni. Ez visszavetett minket. De úgy gondolom, hogy azért vannak pozitívumok is. Azért tudtunk dolgozni az autón, és hozhattunk néhány fejlesztést. Reméljük, az újítások megoldják a problémát, és visszatérhetünk” – mondta a csapatfőnök, aki szerint emberei versenyt futottak az idővel, hogy kijavítsák a hibákat. Nem zárhatják elégedetten a bahreini gyakorlást, barcelonai formájukból ugyanakkor erőt merítenek, és mint Seidl is emlékeztetett, még túl korán van ahhoz, hogy egyértelmű legyen az erősorrend.