DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Miért nehéz vezetni az új F1-es autókat?

Alonso, Sainz, Albon és Perez beszélt arról, hogy mik a problémák, de mindannyian úgy vélik, hogy nagyon hamar megoldják majd a csapatok - Perez tíz futamot, Alonso pár hetet említett.

Mind a négy jelenlévő pilóta, Fernando Alonso, Carlos Sainz, Alexander Albon és Sergio Perez is kifejtette a véleményét a péntek nap közbeni sajtótájékoztatón arról, hogy mennyire nehéz, vagy mennyire más vezetni a mostani, megújult Formula-1-es autókat a korábbiakhoz képest. Az eseményen a Formula.hu is részt vett, így meghallgathattuk, hogy hogyan vélekednek a versenyzők, akik egy dologban értettek egyet: alulkormányozottak az autók, különösen a lassabb, szűkebb kanyarokban.

Sainz azért azt is hozzátette, hogy ez nem ilyen egyszerű, mert bizonyos esetekben pedig azonnal fellép a túlkormányozottság is, inkább alapvetően az autók egyensúlyát nem találták még el. A Ferrari spanyolja azt is elmondta, hogy ezzel együtt élvezetesebb most a vezetést, az utóbbi évek autói már annyira kiforrottak voltak, hogy az egyensúly mindig nagyon közel volt a tökéleteshez, itt viszont sok mindent kell még kitalálni és megoldani.

Albon szerint hamar meg fogják találni a helyes beállításokat és kimozogják az egyensúlyt, ami különösen a lassabb kanyaroknál jelentkezik - tudja, hogy kívülről most nehezen vezethetőnek tűnnek az autók, de ez nem lesz így sokáig. Ehhez Perez tette hozzá, hogy a tempós kanyarokban már most is jól mozognak az autók és szerinte a tizedik futam körül már minden rendben lesz az alacsonyabb sebességű kanyaroknál is. A nehézséget most az autók súlya okozza, ami a lassú fordulókban nagyon érezteti a hatását, ezért nem jó az egyensúly, ezért fordulnak be nehezen. 

Alonso viszont úgy látja, hogy nagyon gyorsan megoldást találnak majd erre a csapatok: ő úgy számol, hogy nem a tizedik futamig, hanem mostantól számítva néhány héten belül már könnyen vezethetők lesznek az autók. Másképp kell vezetni őket és másképp is kell beállítani, mint az eddigieket, tolják az orrukat, nehéz velük kigyorsítani a lassú kanyarokból, de a csapatok már ezen dolgoznak Barcelona óta, úgyhogy nem tart sokáig kényelmesre faragni őket.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: