Egy héttel a szezonnyitó Bahreini Nagydíj előtt megérkezett az országba a Formula-1, amely háromnapos teszten készül fel az éles összecsapásra. Az előző teszthez képest természetesen mindenki fejlesztéseket állított csatasorba, de a show-t megkérdőjelezhetetlenül ellopta a Mercedes, amely a sajtóhíreknek megfelelően valóban extrémen átalakított W13-mal érkezett meg Szahírba: az ezüst autó oldaldobozai minimálisra csökkentek.
A délelőtti négy órában autózó Lewis Hamilton szorgalmasan rótta a köröket a konstrukcióval, 60 kör fölé jutott, ebben a tekintetben csak Charles Leclerc és a legproduktívabbként 69 kört jegyző Sergio Perez múlta felül. Leclerc a tekintélyes körszám mellett a délelőtt legjobb időeredményét is megfutotta 1:34,531-gyel, fél másodperccel Alex Albon Williamse és 1,2-vel Sebastian Vettel Aston Martinja előtt.
A délelőtti etapban csak kilenc csapat körözött: a Haas, amelynek rakománya két nap késéssel, csak kedd éjfélkor érkezett meg Bahreinbe, a nap első felét előkészületekkel töltötte, és a főszponzor távozásával új színeket kapó VF-22 a tesztpilóta Pietro Fittipaldival csak délután gurult ki a pályára. Az egyenlőség jegyében a Haas engedményt kapott, hogy pótolja a csapattól függetlenül kiesett időt: minden tesztnap végén tovább körözhetnek, összesítve négy órán keresztül.
Második tesztről lévén szó a csapatok már megbízhatóbb autókkal rendelkeznek, mint Barcelonában: ezt támasztja alá, hogy a nap első piros zászlója, háromnegyed órával az ebédszünet után és azért került elő, mert Lance Stroll autójáról leszakadt egy darab aerorács, a második pedig, percekkel a leintés előtt, a nap legproduktívabbja, a 138 kört teljesítő Sergio Perez megforgása miatt.
A délelőtt kialakult sorrend érdemben az utolsó órában változott, mikor a nap lement, és felkapcsolták a reflektorokat: Pierre Gasly a leglágyabb C5 abroncson 1:33,902-re javította meg a legjobb köridőt, és a Ferrarit átvevő Carlos Sainz is befutott csapattársa elé, a franciától fél másodperccel lemaradva.
Az élmezőnyben az AlphaTauri és a Ferrarik után egy Aston Martin, egy McLaren és egy Alfa Romeo következett. A barcelonai körözés uraló két csapat sok kört teljesítve, de csak középmezőnybe elégséges köridőkkel kezdte a tesztet: George Russell 9. lett a Mercedesszel, Lewis Hamilton 11. helyen végzett, közrefogva a Red Bullt végig vezető Perezt. Feltűnően gyenge napja volt az Alpine-nak, amelynek két versenyzője összeadva is csak 66 kört tett meg, annyit, mint egyesek fél nap leforgása alatt.
Az 1. tesztnap eredménye:
Versenyző | Autó | Köridő | Körök | |
1 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT03 | 1:33.902 | 103 |
2 | Carlos Sainz Jr. | Ferrari F1-75 | 1:34.359 | 52 |
3 | Charles Leclerc | Ferrari F1-75 | 1:34.531 | 64 |
4 | Lance Stroll | Aston Martin AMR22 | 1:34.736 | 50 |
5 | Alexander Albon | Williams FW44 | 1:35.070 | 104 |
6 | Lando Norris | McLaren MCL36 | 1:35.356 | 50 |
7 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo C42 | 1:35.495 | 66 |
8 | Sebastian Vettel | Aston Martin AMR22 | 1:35.706 | 39 |
9 | George Russell | Mercedes F1 W13 E Performance | 1:35.941 | 60 |
10 | Sergio Pérez | Red Bull RB18 | 1:35.977 | 138 |
11 | Lewis Hamilton | Mercedes F1 W13 E Performance | 1:36.365 | 62 |
12 | Fernando Alonso | Alpine A522 | 1:36.745 | 24 |
13 | Esteban Ocon | Alpine A522 | 1:36.768 | 42 |
14 | Guanyu Zhou | Alfa Romeo C42 | 1:37.164 | 54 |
15 | Pietro Fittipaldi | Haas VF-22 | 1:37.422 | 47 |