DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

AlphaTauri-elsőséggel indult a bahreini teszt

Extrém fejlesztést bevető Mercedes, késve kezdő Haas, a nap zömét uraló Ferrari: megkezdődött a második téli teszt a szezonnyitó helyszínén, Szahírban.

Egy héttel a szezonnyitó Bahreini Nagydíj előtt megérkezett az országba a Formula-1, amely háromnapos teszten készül fel az éles összecsapásra. Az előző teszthez képest természetesen mindenki fejlesztéseket állított csatasorba, de a show-t megkérdőjelezhetetlenül ellopta a Mercedes, amely a sajtóhíreknek megfelelően valóban extrémen átalakított W13-mal érkezett meg Szahírba: az ezüst autó oldaldobozai minimálisra csökkentek.

A délelőtti négy órában autózó Lewis Hamilton szorgalmasan rótta a köröket a konstrukcióval, 60 kör fölé jutott, ebben a tekintetben csak Charles Leclerc és a legproduktívabbként 69 kört jegyző Sergio Perez múlta felül. Leclerc a tekintélyes körszám mellett a délelőtt legjobb időeredményét is megfutotta 1:34,531-gyel, fél másodperccel Alex Albon Williamse és 1,2-vel Sebastian Vettel Aston Martinja előtt.

A délelőtti etapban csak kilenc csapat körözött: a Haas, amelynek rakománya két nap késéssel, csak kedd éjfélkor érkezett meg Bahreinbe, a nap első felét előkészületekkel töltötte, és a főszponzor távozásával új színeket kapó VF-22 a tesztpilóta Pietro Fittipaldival csak délután gurult ki a pályára. Az egyenlőség jegyében a Haas engedményt kapott, hogy pótolja a csapattól függetlenül kiesett időt: minden tesztnap végén tovább körözhetnek, összesítve négy órán keresztül.

Második tesztről lévén szó a csapatok már megbízhatóbb autókkal rendelkeznek, mint Barcelonában: ezt támasztja alá, hogy a nap első piros zászlója, háromnegyed órával az ebédszünet után és azért került elő, mert Lance Stroll autójáról leszakadt egy darab aerorács, a második pedig, percekkel a leintés előtt, a nap legproduktívabbja, a 138 kört teljesítő Sergio Perez megforgása miatt.



A délelőtt kialakult sorrend érdemben az utolsó órában változott, mikor a nap lement, és felkapcsolták a reflektorokat: Pierre Gasly a leglágyabb C5 abroncson 1:33,902-re javította meg a legjobb köridőt, és a Ferrarit átvevő Carlos Sainz is befutott csapattársa elé, a franciától fél másodperccel lemaradva.

 

Az élmezőnyben az AlphaTauri és a Ferrarik után egy Aston Martin, egy McLaren és egy Alfa Romeo következett. A barcelonai körözés uraló két csapat sok kört teljesítve, de csak középmezőnybe elégséges köridőkkel kezdte a tesztet: George Russell 9. lett a Mercedesszel, Lewis Hamilton 11. helyen végzett, közrefogva a Red Bullt végig vezető Perezt. Feltűnően gyenge napja volt az Alpine-nak, amelynek két versenyzője összeadva is csak 66 kört tett meg, annyit, mint egyesek fél nap leforgása alatt.

Az 1. tesztnap eredménye:

  Versenyző Autó Köridő Körök
1 Pierre Gasly AlphaTauri AT03 1:33.902 103
2 Carlos Sainz Jr. Ferrari F1-75 1:34.359 52
3 Charles Leclerc Ferrari F1-75 1:34.531 64
4 Lance Stroll Aston Martin AMR22 1:34.736 50
5 Alexander Albon Williams FW44  1:35.070 104
6 Lando Norris McLaren MCL36 1:35.356 50
7 Valtteri Bottas Alfa Romeo C42  1:35.495 66
8 Sebastian Vettel Aston Martin AMR22 1:35.706 39
9 George Russell Mercedes F1 W13 E Performance 1:35.941 60
10 Sergio Pérez Red Bull RB18 1:35.977 138
11 Lewis Hamilton Mercedes F1 W13 E Performance 1:36.365 62
12 Fernando Alonso Alpine A522  1:36.745 24
13 Esteban Ocon Alpine A522 1:36.768 42
14 Guanyu Zhou Alfa Romeo C42 1:37.164 54
15 Pietro Fittipaldi Haas VF-22 1:37.422 47
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: