DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Próbálgatták, de mégsem lett könnyebb az előzés

Az egész átfogó szabályváltoztatás egyik fő célja az volt, hogy a Formula-1-ben újra könnyebben lehessen megelőzni az üldözött pilótát. Egyelőre úgy tűnik, valamivel nagyon mellé lőttek.

George Russell és Lando Norris a barcelonai tesztelés során kipróbálták, milyen szorosan üldözni a másikat és megpróbálni megelőzni. Azzal kellett szembesülniük, hogy ugyan a kanyarban valóban sikerült közelebb maradni a riválishoz, ám utána a szélárnyék-hatás sokkal kisebb mértékben segített, mint korábban. Így valójában Russell nem tudta megelőzni a McLarent.

A két brit pilóta előre megbeszélte egymással, hogy kicsit tesztelik az új autók előzési képességeit és elég ijesztő képet kaptak. „Úgy gondolom, hogy az elöl levő autó szorosabb követése valóban sokat javult, viszont jelentősen csökkent a szélárnyék, ami kihasználható az előzéshez. Ezért valóban nem tudom, hogy az új szabályok elérték-e céljukat” – idézi George Russellt a PlanetF1.com szakportál.

„Legjobb esetben az egyenesek legvégén, vagy a kanyarokban tudunk majd előzni. A közelebbről követés kétségtelenül sikerül, de a gyengébb szélárnyék viszont ellenkező hatást ér el. Meg kell várnunk, hogy pontosan lássuk, élesben mi a helyzet. Nagyon közel jártam Landóhoz, egy vagy két autóhossznyival voltam csak mögötte, mégsem tudtam elkapni az egyenesben, ami számomra elég aggasztó” – tette hozzá Russell.

Norris és Russell próbálgatták a követést és az előzést, utóbbi most sem lett könnyebb


„George és én tökéletesen bemutattuk, hogy állunk most. Nem akartam elengedni őt a gyorskörünk közben, ezért úgymond becsaptam őt kicsit és feltartottam. Egy tesztelésen ilyeneket is vizsgálni kell. George tökéletesen elmondta, a kanyarban valóban sokkal könnyebb követni a másikat. Ugyanakkor nem tudhatjuk, mennyire lesz nehéz ez különböző üzemanyag-szinteknél, illetve akkor, amikor nem két, hanem négy-hat autó követi egymást” – ecsetelte véleményét Lando Norris.

„Az viszont jól látszik, hogy a szélárnyék-hatás hatalmas mértékben csökkent, ez már nemigen fog nekünk segíteni innentől. Könnyebb közelről követni valakit, de a szélárnyék sokkal kisebb, mint eddig, úgyhogy elmozdultunk pozitív irányba és ugyanennyit negatív irányba is. Hogy végül melyik lesz az erősebb elmozdulás, az első versenyig biztosan nem tudhatjuk meg” – tekintett előre a McLaren brit pilótája.

Lehet, hogy az új szabályváltozásokkal sem fogunk több, DRS nélküli előzést látni?

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: