Az Abu Dhabi Nagydíj biztonsági autós periódusa során – az egykörös újraindítás előtt – elhangzott egy rádiós párbeszéd, amely korábban is elérhető volt, de a napokban kapott nagy nyilvánosságot: mind a közösségi média, mind a Formula-1-es sajtó felkapta, mint „új” bizonyíték a nagydíj kimenetele és Michael Masi versenyigazgató döntéseinek FIA-vizsgálatában.
A párbeszédet Jonathan Wheatley, a Red Bull sportigazgatója, valamint Masi folytatta. Wheatley adta azt a javaslatot a versenyigazgatónak, hogy a szokásos procedúrát nem betartva engedje el a lekörözötteket és indítsa újra a versenyt: „A lekörözött autók: nem muszáj megvárni, hogy körbemenjenek és felzárkózzanak a mezőny végére. Elég elengedni őket, és akkor autóversenyünk lesz” – mondta Wheatley. Masi egyszerűen a „megértettem” választ adta.
Ezután történt az egy körre való újraindítás, amely a jól ismert eredményt hozta: Max Verstappen a Red Bull-lal a friss abroncsokkal megelőzte Lewis Hamiltont, így ő nyerte a világbajnoki címet. A Mercedes-főnök Toto Wolff „ez nagyon nincs rendben” üzenetével fakadt ki Masira, aki azt válaszolta: „Toto, ezt hívják autóversenynek, rendben?” Figyelemreméltó, hogy Masi a „motor race” angol kifejezést használta, ugyanúgy, mint Wheatley nem sokkal korábban.
A BBC Sport megkereste az FIA-t, a rádióüzenet szerepet játszik-e a vizsgálódásban, mire azt a választ kapták: „Tudatában vagyunk és része a vizsgálatnak.” A szövetségnek természetesen a teljes rádióforgalomhoz hozzáférése van.
Wheatley üzenete a #F1xed címkével – arra utalva, hogy bundázás történt Abu Dhabiban – gyorsan elterjedt a közösségi médiában. A Mercedes és Lewis Hamilton rajongói számára olaj a tűzre: ők végképp úgy érezhetik, a Red Bull befolyásolta Michael Masit döntéshozásában.
„Ez nem egy újdonság, és meg kell érteni azt is, hogy nem feltétlenül arról szól, hogy közöltek valamit Michael Masival, amit nem tudott” – fejtegette a Sky Sportsnak Martin Brundle, az egykori F1-es versenyző. „Ne feltételezzük, hogy Masit fel kellett világosítani arról, hogy mit tehet és mit nem tehet a lekörözöttek esetében. De természetesen nagyon kellemetlen, és sokan nem örülnek: Hamilton rajongói, a Mercedes rajongói. Nem is kell Lewis Hamilton rajongójának lenni ahhoz, hogy azt gondoljuk, nyolcszoros világbajnoknak kellene lennie. Az én szememben egy nagyon fontos szabályt nem tartottak be, azt, hogy a biztonsági autónak a következő kör végén kellett volna bejönnie” – mondta Brundle.
Az FIA vizsgálatának eredményét csak a Bahreini Nagydíj pénteki napján hozzák nyilvánosságra, de lehetséges, hogy addigra új versenyigazgatót neveznek ki a Formula-1-ben. Az opciók közt van az is, hogy a sportigazgatók nem léphetnek közvetlenül kapcsolatba a versenyigazgatóval a jövőben, hanem egy kijelölt alkalmazottal kell rádiózniuk.