Újkeletű nehézségekkel kell szembenéznie idén az AlphaTaurinak: az istálló számára is jelentős problémákat okoz a költségsapka, hiszen a teljesen új autókhoz már nem lesz képes régi alkatrészeket vásárolni a Red Bulltól, ahogy azt eddig általában tette. Franz Tost szerint sokkal jobban kell egyensúlyozniuk a pénzügyi helyzetükkel, mint eddig.
"Tavaly például olyan sebességváltót használtunk, amit a Red Bull használt egy évvel korábban, ugyanez volt a hátsó felfüggesztéssel. Emiatt számunkra 2022 lesz a legnehezebb szezon a költségsapkával együtt" - mondta az AlphaTauri csapatfőnöke a RacingNews365-nek adott interjújában.
"Eddig messze a költséglimit alatt voltunk, nem jelentett problémát. Most viszont a 140 milliós plafonnal és a Red Bull Technologiestól megvásárolandó új alkatrészekkel már közel kerülünk a határhoz. Emiatt most az első pillanattól kezdve kalkulálnunk kell, hogy ne kerüljünk komoly bajba. Igazából ez az év lesz ilyen nehéz, 2023 már egy másik történet lesz" - utalt arra, hogy akkor talán ismét vehetnek régebbi alkatrészeket az anyaistállótól.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is beszélt a témáról, szerinte az AlphaTauri legnagyobb problémáját a sebességváltó okozza. Eddig mindig a Red Bull egy évvel korábbi váltóját használták, amihez könnyedén tudtak autót igazítani, most viszont az energiaitalosok idei váltóját kapják ők is, ugyanazt, mint az első csapat - de emiatt időhátrányba kerültek az autó tervezésével kapcsolatban. Horner hozzátette, hogy természetesen a felek kommunikálnak a dologról és az AlphaTaurinál tudják, hogy mire számíthatnak, így meg fogják oldani a helyzetet és ő is kiemelte, hogy 2023-tól visszatérhet a korábbi rendszer, amikor az egy évvel idősebb alkatrészeket kaphatják meg - ahogy fogalmazott, az autó "hátulját" szokták átvenni.