2021-ben kísérleti jelleggel három helyszínen rendeztek sprintkvalifikációs hétvégét. Az újítás vegyes fogadtatást kapott a szurkolók részéről, az F1 azonban szeretné tovább fejleszteni az ötletet a jövőben. A McLaren részéről ezt nem is szeretnék megakadályozni, a költségeket tekintve azonban komoly kétségeik vannak.
A nemrégiben bevezetett költségvetési sapka ugyan egyenlőbb feltételeket biztosítana, ám a sprintfutamokon keletkezett károk plusz anyagi terhet rakhatnak az istállókra. Zak Brown úgy látja, ez abszolút nem lehet indok arra, hogy emeljenek a limiten.
„Néhányan élni akarnak a lehetőséggel, hogy megemeljék a költségplafont. Határozottan ellenezzük, hogy változtassunk rajta, szóval ezen a kérdésen még dolgoznunk kell. Lehet, hogy néhány csapatnak újdonság lesz, hogy a költségvetéssel ügyesebben kell gazdálkodnia, de szerintem ez a sport szellemiségéhez tartozik. Nem megoldhatatlan feladat. A valóság az, hogy tavaly nagyon kevés kár keletkezett, erről készítettünk is egy jelentést, amiben látszott, több bukás történt az edzéseken, mint a sprintek esetében” – idézte Brown szavait az F1i.
„Egyes istállók még mindig élni akar a lehetőséggel, hogy nevetséges összeggel emeljék a költségvetést! Arra hivatkoznak, hogy bármikor összetörhet az autójuk. Úgy gondolom, nagyon óvatosnak kell lennünk, hogy fenntarthatóan működjünk. Bizonyos csapatok állandóan élnek a lehetőséggel, hogy megpróbálják ezt megemelni, és ennek ellen kell állnunk” – tette hozzá.