A Formula-1-et 2017 óta irányító Liberty Media az addigi gyakorlattal ellentétben saját technikai szakembereket alkalmaz, akik a szabályváltozások kidolgozásáért felelősek – ebbe a csapatba tartozik egy magyar mérnök-versenyző, Balogh Bence is. A mérnököket két neves szakember vezeti, akik sok évtizedes F1-es tapasztalattal rendelkeznek, különböző csapatok műszaki igazgatójaként: Ross Brawn a Formula-1 sportigazgatója, Pat Symonds pedig a vezető technikai igazgató. Symonds hat aerodinamikai mérnökkel dolgozta ki a 2022-es szabályokat.
A hírek szerint azonban Symonds szezon végén távozni fog a Formula-1-ből, utolsó nagy megbízása a 2026-ban érkező motorszabályok megtervezése lesz. Ross Brawn várhatóan szintén feladja a pozíciót, amelyet már hatodik éve tölt be.
A Motorsport.com olasz kiadása azzal foglalkozik, a vezetők távozása esetén mi történik a Symonds vezette csapattal, amely feladatát, a 2022-es szabályok kidolgozását már elvégezte. A lap szerint a mérnökök a Liberty Mediától a Nemzetközi Automobil Szövetség alkalmazásába kerülnek, ahol az FIA technikai igazgatója, Nikolas Tombazis lesz a felettesük. Angliában egy iroda nyílik, ahol a szakemberek dolgozhatnak.
Az olasz forrás szerint az FIA szándéka, hogy újra a kezébe kerüljön a szabályváltozások kidolgozása – ahogyan az a múltban jellemző volt. A szövetség állítólag sikeresen meggyőzte a Liberty Mediát, hogy ebben a tekintetben tegyen meg egy lépést hátra 2021-et követően. A lap arról ír, még az Európai Bizottság is azt tanácsolta a Formula-1-nek, a szabályok kidolgozását bízza az FIA-ra.