DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 19. kedd
F1

Mercedes: A Red Bull tavalyi fölénye mit sem ér

Egyrészt Lewis Hamilton még a Covid utóhatásától szenvedett Abu Dhabiban, másrészt a 2020-as szezon végén kiengedett a Mercedes. Az átépített pályán azonban sok az ismeretlen tényező, amitől a brackley-i istálló tart.

Max Verstappen izgatottan tér vissza az Abu Dhabi Nagydíjra, amelyen 2020-ban futamgyőzelmet szerzett: a holland tavalyi szezonja egyetlen pole-pozícióját is a Yas Marina pályán szerezte, ahol tekintélyes előnnyel győzött, 16 másodperccel Valtteri Bottas előtt. A Mercedes azonban megmagyarázta, miért nem lehet elkönyvelni Abu Dhabit Red Bull-pályának.

„Tavaly Lewis csak pár nappal járt Covid-betegsége után, kizárt, hogy a legjobb teljesítményét nyújtotta” – idézi Andrew Shovlint, a csapat mérnökigazgatóját a Motorsport.com. Mint ismert, Hamilton a hosszú Covid tüneteitől szenvedett fertőzése után. „Nem volt könnyű túllendülni rajta. Az utólagos elemzésünk, melyet minden verseny után elvégzünk, azt mutatta, hogy rossz volt a beállításunk.”



„Fejlesztési abroncsokat próbáltunk ki és azokra fókuszáltunk. Ironikus, hogy mivel már megnyertük a bajnokságot, úgy döntöttünk, hogy a gumik kiismerésére összpontosítunk a versenyhétvége helyett. Így felkészületlenül vágtunk a verseny, egy olyan autóval, amelynek nem volt jó az egyensúlya. Úgy vélem, végső soron ez került nekünk sokba” – fejtegette a tavalyi vereség okait Shovlin.

Bár tavaly a Red Bull nyert, Verstappen sikerét hat nagydíjból álló Mercedes-sorozat előzte meg Abu Dhabiban. Ráadásul a hajtűkanyar előtti sikán és a harmadik egyenes utáni szögletes kanyarok átépítése után a pálya sokkal nagyobb átlagsebességű lesz.

„Sok jó versenyünk volt Abu Dhabiban, de inkább az ismeretlenek miatt aggódunk. Sok új szakasz van a pályán, a teljesítmény pedig jelentősen ingadozik idén. Egyes pályákon, mint Austinban, azt hittük, versenyképesek leszünk, közben mégsem voltunk, és Szaúd-Arábiában is előttünk volt a Red Bull egy körön. Van miért aggódni.”

„Aztán ott van az is, hogy a legpuhább gumikat fogjuk használni, amelyek nagyon trükkösek tudnak lenni. Lewis a versenyek között sok időt tölt a szimulátorban, megtanulja az új pályákat. A kör jelentősen gyorsabb lesz, ezáltal maga a verseny is, ami a kanyarról kanyarra való egyensúlyon változtat. Jó munkát végeztünk a szimulátorban, hogy kiismerjük” – mondta a szakember. „Úgy tekintünk rá, mint egy új pályára, és tudjuk, mit kell tennünk: odamennünk és győznünk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: