DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 19. kedd
F1

Hamilton aggódik a veszélyes forgalom miatt

A hétszeres F1-es világbajnok egy ízben maga is majdnem pórul járt a Szaúd-arábiai Nagydíj első napján. Ennek ellenére a pályát és a Mercedes hosszú etapos formáját is jónak találta.

Vadonatúj pályával ismerkedett meg pénteken a Formula-1-es mezőny, s ahogy azt várta is mindenki, a dzsiddai valóban az eddigi leggyorsabb utcai pálya lett. Csakhogy ez rejt magában bizonyos veszélyeket azon túl is, hogy nagy tempóval száguldoznak a falak között a pilóták, ugyanis néhány beláthatatlan pontján a pályának a forgalom is gondot okozhat.

Lewis Hamiltonnak is volt egy neccesnek tűnő helyzete a második szabadedzésen, amely után el is ismerte a Mercedes-pilóta, hogy kissé aggasztó ilyen tekintetben, amit tapasztalt: „Egyértelműen sokkal rosszabb a helyzet, mint sok más helyen, ahova megyünk. Monaco-jellegű a helyzet, de sokkal nagyobb a tempó, így a másik autóra való közeledési sebesség a veszélyzónához közelít” – nyilatkozta a 36 éves versenyző a Formula.hu jelenlétében.

hamilton-day1-dzsidda-dppi



A brit ennek ellenére alapvetően jó véleménnyel volt a most debütáló helyszínről: „Gyors, hihetetlenül gyors. Tényleg hihetetlenül gyors, emellett a tapadás is remek. Ha elkapunk egy ritmust, nagyszerű rajta vezetni.”

Hamilton mindkét szabadedzésen a leggyorsabbnak bizonyult, viszont mégsem az egykörös tempója miatt volt elégedett az első napot követően: „Azt mondanám, hogy nem vagyunk gyorsak egy körön a többiekhez képest, viszont a hosszabb etapos tempóm nem tűnt rossznak. Alapvetően elégedett vagyok. Végrehajtottunk néhány változtatást az edzések között. Nem vagyok benne biztos, melyiket akarom megtartani, de áttanulmányozunk mindent az este során a gyárban dolgozó srácokkal is, hogy biztosan a legjobb megoldással álljunk elő holnapra. Egyértelműen nem vagyunk rossz helyzetben. Egy körön kicsit gyorsak, szóval van még mit dolgoznunk” – utalt a rivális Red Bullra a Max Verstappennel szemben nyolcpontos hátrányban lévő brit.

A címvédőhöz hasonló véleményen volt a Mercedes vezető pályamérnöke, Andrew Shovlin is, aki elsősorban arról beszélt, hogy főleg a lágy gumikból nyerik ki nehezen a megfelelő tapadást, ezért sem elégedettek az egykörös formával – ellenben a hosszabb etapokat ő is biztatónak nevezte.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: