Esteban Ocon első futamgyőzelmét szerezte meg a Hungaroringen, Alonso pedig 2014 után végzett ismét a legjobb három között a Katari Nagydíjon. Vannak tehát kiugró eredményei az Alpine csapatának, viszont sok olyan hétvége is volt idén, amikor nem tudták felvenni a versenyt az ellenfelekkel.
Ennek okait még mindig keresik az enstone-i gárdánál, az ügyvezető igazgató pedig elárulta, igazából még mindig nem értik pontosan az autójuk működését.
„Katarban a McLaren és a Ferrari is a szokásosnál sokkal jobban küzdött, de nem csak azért voltunk előrébb, mert ők visszaestek. Ennek okát nem értjük teljesen, de dolgozunk rajta, szükségünk van rá, hogy tudjuk” – mondta Marcin Budkowski.
A szakember véleménye szerint a Pirellik is sok gondot jelentenek, mivel még mindig nem ismerték ki teljesen a gumikat.
„Általában amikor nem értjük a működést, az a gumikkal kapcsolatos, ez pedig nagyon megingathatja a teljesítményt, főként mivel tudjuk, hol erősebb a csomagunk, és hol gyengébb, szóval ez mindenképpen hatással van rá. Amikor egy vagy másfél másodperccel rosszabb a tempónk, akkor általában a gumik megértése ennek az oka. Ez ma a különbségek részét jelentik a Formula-1-ben, ezért javítanunk kell a gumiabroncsok modellezésének megértésén.”
„Persze nem lehet kizárólag a gumikra mutogatni, az autóba vetett bizalom is ugyanolyan fontos. Ha a gumik nincsenek tökéletesen a működési ablakban, akkor a pilóta elveszíti az önbizalmát, az autó kevésbé kiszámítható lesz és lassabbak leszünk, mivel az abroncsok nem működnek majd rendesen” – idézte Budkowski szavait a RacingNews365.