A Max Verstappen mellé szerződtetett pilóták Red Bullos karrierje gyakran nem nyúlik túl hosszúra, kérdezzük csak meg erről Pierre Gaslyt vagy Alexander Albont…
2021-re azonban a csapat teljesen más és új megközelítést választott az eddigiekhez képest, és saját Red Bullos körén kívülről hozta be a rutinos Sergio Perezt, aki korábban egyáltalán nem állt kapcsolatban velük. Bármennyire is tűnt ez jó döntésnek, a mexikói nem indított túl jól a csapatnál, a szezon második felére viszont megérkezett.
A teljesítményjavulás talán annak tudható be, hogy 2022-re ismét Max Verstappen csapattársává választották Perezt, és erre viszonylag korán sor került. Már augusztusban aláírták a szerződést, és mint kiderült, ez egy szándékos trükk volt a Red Bull részéről. Azzal ugyanis, hogy korán megmutatták belé vetett hitüket, egy jobb pilótát kaptak a szezon második felére, ezzel bebiztosítva, hogy mindkét világbajnoki címért tovább harcolhassanak.
„Együtt ültünk le a nyári szünetben beszélgetni, és rájöttünk, ha biztonságot adunk neki, akkor cserébe kapunk majd egy jobb Checót” – nyilatkozta Horner az Auto Motor und Sportnak. „A szezon második fele azt bizonyítja, hogy igazunk lett. Sergio sokkal jobb lett!”
Attól függetlenül, hogy a kvalifikáció továbbra is a mexikói pilóta gyenge pontja, tagadhatatlan, hogy a versenyeken számíthat rá a csapat. Brazíliában és Katarban negyedikként végzett, ezt megelőzően pedig egymást követően három dobogós helyezést ért el.
Ami a csapattársak közötti kvalifikációs teljesítménykülönbséget illeti, Horner úgy véli, az autó furcsa természete kevésbé zavarja Verstappent, mint Perezt. „Max a lassú és közepesen gyors kanyarokban nyeri minden idejét. Néha akár két tizedet is egy helyen. Autóink hátsó tengelye mindig is instabil volt egy kicsit fékezéskor, Max azonban ezt nem bánja. Mindenki más igen. Elveszítik az önbizalmukat és elbizonytalanodnak. Ő viszont észre sem veszi ezt az autón és egyszerűen áthajt a kanyaron” – magyarázta a Red Bull csapatfőnöke.
Egy biztos, Sergio Perez összeszokott az autóval annyira, hogy támogathassa csapattársát a világbajnoki küzdelemben, továbbá segítse a Red Bullt a konstruktőri bajnokságban. A mexikói fontos szerepet fog játszani a szezon hátralévő két versenyén, ugyanis míg egyéniben nyolc pont az előnyük, összetettben egy ötpontos hátrányt kell ledolgozniuk.