DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Lammers: Verstappen a tűzzel játszik, ahogy a határokat feszegeti

Az egykori F1-es pilóta úgy véli, Max Verstappen pályán és pályán kívül mutatott viselkedése kockázatos. Annyiszor táncol a büntetés határán, hogy a zárófutamon ez megbosszulhatja magát.

Brazíliában kétszer (sokak szerint háromszor) is veszélyes helyzetbe keveredett Max Verstappen, de mindet megúszta komolyabb szankció nélkül. Először a kvalifikáció utáni szárnyfogdosást úszta meg pénzbüntetéssel, pedig elvileg szigorúan tilos hozzáérni a rivális autójához.

Hosszú napokig téma volt a négyes kanyar előtti féktáv is, amikor úgy védte meg pozícióját a jóval gyorsabb Lewis Hamiltonnal szemben, hogy mindkettejüknek messze le kellett menni a pályacsíkról, de végül itt sem alkalmaztak szankciót. Nem sokkal korábban egy szintén véleményes cikázást is láttunk az egyenesben a hollandtól, azt is megúszta.

Ehhez képest pedig Katarban az időmérő után azonnal kiosztottak Verstappennek egy öthelyes rajtbüntetést, mert nem lassított eléggé a sárga zászlós jelzésnél. Ezzel el is dőlt a futamgyőzelem sorsa is, bár Hamilton Mercedese annyira bivalyerősnek mutatkozik a Brazil Nagydíj hétvégéje óta, hogy valószínűleg egyébként sem lett volna sok esélye a hollandnak.

Honfitársa azonban az elejtett megjegyzések és a pályán mutatott, a határokat erősen feszegető viselkedés miatt aggódik, hogy ez visszaüthet. További nehezítés, hogy a csapatfőnök, Christian Horner sincs jelenleg az FIA embereinek szívében.

Verstappen érzi, hogy túl kell mennie a határokon, ha a Hamilton-Mercedest párost le akarja győzni


„Nagyon piszkálja a nemzetközi szövetség csőrét most Verstappen. Egyértelmű, hogy teljesen a határokon kell autóznia jelen helyzetben. De ha olyan szituáció adódik a szezonzárón, hogy a versenybíráknak egy kritikus ponton dönteniük kell, hogy megbüntetik-e őt valamiért, vagy sem, akkor mi történne?” – mondta el véleményét Jan Lammers a NOS F1 podcastjében.

„Vagy ha egyértelmű lenne egy vétség és aközött hezitálnának a versenyfelügyelők, hogy öt vagy tízmásodperces büntetést osszanak ki Maxnek, akkor mit gondolunk, hogy határoznának?”

„Az mindenképpen dicsérendő, hogy Max olyasvalaki, aki nem indulatból vezet már, nem az ellenfelei viselkedésére reagál. Nagyon jól összpontosít a saját feladatára, tudja, hogy mindig mindent kihoz a technikából. Gyakorlatilag mindig úgy szállhat ki az autójából, hogy elégedett lehet magával, mindent megtett, amit a helyzet megengedett.”

„Ha megnézzük a különbséget az ő és Perez teljesítménye között, láthatjuk, hogy tényleg mindig kisajtolja a maximumot az autójából, jelenleg ennyi telik a technikájától” – tette hozzá Lammers.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: