Dr. Helmut Marko továbbra is úgy gondolja, hogy a Mercedes valamilyen trükköt talált ki, amelynek köszönhetően jelentős tempóra tett szert az egyenesekben. A Red Bull tanácsadója szerint az az árulkodó, hogy az ő kérelmükre az FIA elkezdett vizsgálódni és egy új mérési rendszeren dolgozik annak érdekében, hogy biztosan ne legyenek hajlékony szárnyak az autókon, a Mercedes pedig éppen most, a katari hétvégén lassult vissza az egyenesben.
"A Mercedes lassabb volt már a szabadedzésektől kezdte azért, mert az a szárnybeállítás már nem volt fenntartható, hiszen a csúcssebességük már nem állt rendelkezésre. Azt feltételezem, hogy nem is fogják többször használni, mert az FIA-nak megvannak az eszközei ahhoz, hogy ellenőrizze ezt. Nem tudom elképzelni, hogy ilyen kockázatot vállaljanak" - fejtegette Marko a Speedweeknek azt, hogy szerinte a riválist tényleg nyakon csípték és már nem merik használni azt a valamit, ami állítólag létezik.
Mindennek azért ellentmond az, hogy ugyan az egyenesekben nem volt gyorsabb a Mercedes, de Lewis Hamilton így is közel fél másodpercet adott Max Verstappennek az időmérőn és a futamon is kontrollálni tudta a tempót az élről. Toto Wolff és Andrew Shovlin elmondta, hogy ezúttal nem használták azt a bivalyerős motort, amit Interlagosra beszereltek, Szaúd-Arábiára viszont visszapakolják majd - Marko viszont úgy számol, hogy ott nekik kell nyerniük.
"Nyernünk kell Szaúd-Arábiában, aztán jöhet a döntés az utolsó futamon. Katarban és Brazíliában nem teljesítettük a várakozásainkat, úgyhogy Dzsiddában kell jobbnak lennünk" - tette hozzá.