DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Furcsa rendszerhiba hátráltatta Ricciardót

Az F1-es Katari Nagydíj első felét üzemanyagspórolással töltötte mérnöke kérésére a McLaren ausztrál pilótája – mint később kiderült: ez egy téves információn alapult.

Daniel Ricciardo mindössze a 14. pozícióba kvalifikálta magát Katarban, s a futamon sem sokkal sikerült feljebb kapaszkodnia, hiszen csupán 12. lett, azaz pontot sem szerzett. Ám mint azt az ausztrál a leintés után elmondta: a futam első felében üzemanyagot kellett spórolni – csakhogy a verseny közben kiderült, hogy erre semmi szükség nem lett volna, a csapat kapott rossz jelzéseket az üzemanyag mennyiségéről.

„A start után rettenetesen korán el kellett kezdenünk spórolni az üzemanyaggal” – magyarázta Ricciardo a Formula.hu jelenlétében. „El is kezdtem figyelni erre eléggé olyan mértékben, amit már soknak éreztem, de az sem volt elegendő. Tom [Stollard, az ausztrál mérnöke – a szerk.] mondta a rádión, hogy ’jobban kell spórolnom, ez nem elég, bla-bla-bla’. Eljutottunk egy pontra, amikor úgy éreztem, hogy körönként akár két másodpercet is veszíthetünk emiatt. Ezzel a fékek és a gumik is kihűltek, emiatt a tapadás is csökken, úgyhogy negatív spirálba kerültünk.”

ricciardo-dppi-katar-2021



„Nagyjából a verseny feléig üzemanyagot spóroltunk, és még soha nem spóroltam ennyit és a futam ilyen korai szakaszában. Aztán nem tudom, mi történt a rendszerrel vagy más olvasatra leltek, mert Tom rám szólt, hogy ’oké, nem kell több, csak nyomd’. Én pedig visszakérdeztem, hogy akkor nem kell-e üzemanyagot spórolnom, mire mondta, hogy nem, csak nyomjam, úgyhogy összezavarodtam… Egyértelmű, hogy valami rendszerhibánk volt, amiért kár, mert amikor nyomhattam, akkor el tudtam érni a referenciaidőket. De úgy vélem, egy hibás olvasat áldozatai lettünk ma.”

Ricciardo dohai versenyét az sem segítette, hogy már a rajt után több pozíciót veszített: „Maga az elrugaszkodás nem volt rossz, de ott volt előttem középen Charles és Lance, így gyakorlatilag nem láttam az 1-es kanyart. Nyilván a mezőny hátuljában nehéz ennyire előre látni, szóval keresed a viszonyítási pontokat a fékezéshez. Én viszont nem láttam őket, így igyekeztem a lehető legkésőbb elemelni. De végül túl korán vettem el a gázt, így a külső íven lévők közül sokan tisztán el tudtak menni. Egyszerűen rossz pozícióban voltam, azt hiszem. Nem tudom, mit tehettem volna másképp a másodperc törtrésze alatt, de nyilván meg fogom nézni” – fogalmazott a McLaren pilótája, aki csak annak örült, hogy legalább nem egy dobogóba, hanem csak pontokba került számára az említett két nehézség.

A csapattárs Lando Norrisnak sem volt jobb vasárnapja: sokáig úgy tűnt, hogy a Ferrarik előtt végezhet, ám egy defekt megakadályozta ebben. Emiatt a wokingiak lemaradása már 39,5 pontra nőtt a maranellóiak mögött a konstruktőri harmadik helyért folytatott csatában.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: