A Sao Pauló-i Nagydíj véleményes esete a későbbi győztes Lewis Hamilton első előzési próbálkozása volt Max Verstappennel szemben – a belső íven levő Red Bull a 4-es kanyarban úgy maradt a Mercedes előtt, hogy kiszélesítette a pályát, így kikényszerítve ellenfelét is. Verstappen a megmozdulásért büntetést nem kapott, csak fekete-fehér zászlós utolsó figyelmeztetést. A Mercedes-csapatfőnöke, Toto Wolff ujjal mutatott a kamerába a közvetítés során, utólag pedig elmondta, a jelzés kinek szólt:
„Barátságosan be akartam köszönni a versenyigazgatónak” – nyilatkozta a Sky Sportsnak Wolff. „A hétvégét egy motorbüntetéssel kezdtük, amit magunknak köszönhettünk, aztán tegnap kizártak minket, ami erős volt, a mai futamon pedig újra ellenünk döntöttek. Ezt a döntést Lewis nem akarta kommentálni. Én viszont akarom kommentálni. Briliánsan versenyeztek, kemény védekezést láttunk, a határon. Lewis nagyon okos volt, szuper okos, hogy elkerülte az összeérést, mind a ketten szuper versenyzők, de ezért nem adni öt másodpercet… Ne már!”
Az osztrák nyomatékosította, a Mercedes úgy érzi, hátrányos megkülönböztetés érte: „A csapat mindig is összetartó volt, de ez a döntés még sokkal közelebb hozott bennünket. Ellenünk hozták. Ez az, amit Lewis egész életében érzett, most pedig mi, csapatként is érezzük. Harcolni fogunk, nem leszünk áldozatok! Ez az érzés uralkodik most a garázson belül.”
A csatorna szakértői megkérdezték Wolfftól, minek köszönhető a Mercedes W12 javulása Interlagosban, miközben fejlesztéseket nem kapott az autó. A csapatfőnök válaszában egyúttal odapörkölt a Red Bullnak:
„A mi autónknak kisebb a légellenállása, a motor friss, ami jelentős különbség. A koncepciónk erőssége az egyenesvonali sebesség. De aki akar, az óvhat ez ellen. Akár egy első szárnyat is adunk nekik, hogy vigyék haza és tegyék kirakatba, vagy vágják szét ezer darabra” – fogalmazott Wolff, hozzátéve: „Az autónk teljesen szabályos, még az időmérőt követően is az volt, csak a hátsó szárny megsérült.”