Brazíliában semmi nem alakult úgy, ahogyan azt a Red Bull elképzelte. A Mercedes az elejétől kezdve dominált és meg is szerezték a pole-pozíciót a pénteki időmérőn. Eddigre már tudni lehetett, hogy Lewis Hamilton öt rajthelyes büntetést kap a motorcseréje miatt, ám még ígyis esélyesebbnek tűnt a Mercedes. Igen ám, csakhogy olyan váratlan dolog történt, amire senki nem számított. A kvalifikációt követően az FIA Hamiltont és Verstappent is vizsgálat alá vonta, és nem sokkal a sprint előtt derült csak ki, hogy milyen büntetést szabtak ki rájuk. A hollandnak fizetnie kellett, míg a hétszeres világbajnokot kizárták az időmérőről.
Lewis Hamilton végül az ötödik helyen zárt szombaton, ami azt jelentette számára, hogy vasárnap a tizedik rajtkockából indulhat. Verstappen a második lett, előtte Bottas.
A hétszeres világbajnoknak nagy nehézséget nem okozott a középmezőnyből való rajt, néhány kör alatt az élboly közelébe ért. Ekkor Verstappen vezetett, mögötte Perez, és a harmadik helyen autózott Bottas. Hamilton gyorsabb volt, mint valaha, a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko pedig elismerte, már a futam korai szakaszában rájött, Hamilton ellen nincs gyógymód. Az osztrák szerint ez elsősorban az új áramforrásnak volt köszönhető.
Verstappen végül a második helyen zárt, előtte Hamilton. „Max mindent beleadott. Kicsit szerencsétlenek voltunk a biztonsági autóval, három másodpercet veszítettünk ott. Nehéz ennyi ideig vezetni egy másodpercen belül. Max mindent kockára tett a 2-es szektorban és a határon kellett autóznia. Ez a gumikra is hatással volt” – magyarázta Marko.
„Hamilton sokkal gyorsabb volt az egyenesben és amitől tartottunk, megtörtént. Szerintem ez a motor miatt volt. Ez igazából természetes egy új motornál. Lehet, hogy az övéké jobb, ráadásul még friss is. Ez ellen nem tudtunk védekezni” – tette hozzá.
Miután Hamilton megelőzte Verstappent, a Red Bull nem látott rá esélyt, hogy sikerül visszatámadni, ezért úgy döntöttek, hagyják, hogy a bajnoki éllovas nyugodtan fejezze be a versenyt. „A gumijaink három körrel régebbiek voltak. Megfordult a fejünkben a harmadik kiállás, de akkor visszaestünk volna Bottas mögé” – mondta az osztrák tanácsadó.
Marko maximálisan elégedett a holland teljesítményével, kifejezetten élvezte a küzdő Verstappent. „A Mercedes tempója jobb volt az egyenesekben, de Max hősiesen küzdött és hibátlan versenyt teljesített.”
A bajnoki éllovas előnye csökkent összetettben, de még így is 14 ponttal vezeti az egyéni bajnokságot Lewis Hamilton előtt, míg a Red Bull 11 ponttal áll a Mercedes mögött három versennyel a vége előtt.