Egyetlen pont a különbség a konstruktőri bajnokságban a Mercedes és a Red Bull között. Tulajdonképpen az az egy, amit Valtteri Bottas vett el Max Verstappentől azzal, hogy még nála (és mindenki másnál) is gyorsabb kört futott. Ám a jutalomnak nem igazán volt értelme, hiszen Bottas sem látott belőle sokat, a tízen kívül zárva ugyanis nem jegyezték fel a neve mellé a pontversenyben.
Ez a mexikói leggyorsabb körös csata megmutatta, mennyire felesleges ez a jutalmazási rendszer a Formula-1-ben. Így látja legalábbis Gary Anderson, a Jordan egykori tervezője, aki ma szakértőként tevékenykedik. Hosszabb, komoly kritikát fogalmazott meg a vasárnap látottak után.
„A Mexikóvárosi Nagydíj utolsó kilenc körében láthattuk azt az értelmetlenséget, hogy Valtteri Bottas kétszer is kiállt a bokszba friss gumikért, hogy megfossza Max Verstappent a leggyorsabb körért járó ponttól. Másodjára sikerült is neki. De ez az egész így nevetséges, mert a pont nem is lett az övé, csak elvette azt egy másik versenyzőtől” – kezdte Anderson a The Race szaklapnak.
Szerinte ez így, ilyen formában egyáltalán nem is méltó a versenyzéshez. „Az, hogy Bottas feláldozta a 13. helyet, és végül 15. lett, pontok tekintetében nem jelent semmit. Egy versenynek viszont az a lényege, hogy a lehető legjobb pozícióban végezz, nem az, hogy a leggyorsabb kör a tiéd legyen – erre ott van az időmérő. Csak egy pontról van szó, de azzal, hogy elvette Verstappentől, megakadályozta, hogy a Red Bull kiegyenlítsen a Mercedesszel. Nem ez az első, hogy ilyet látunk, Silverstone-ban Perez vette el Lewis Hamiltontól, hogy segítse Verstappent az egyéni bajnokságban. A versenyzés viszont nem erről szól.”
Persze Anderson is elismeri, a csapatokat nem lehet teljes mértékben hibáztatni ezért, inkább a szabállyal van a baj, ami ezt ilyen formában megengedi. „Ez így most túl sok lehetőséget ad arra, hogy az emberek játszadozzanak. Gondoljunk csak bele, mi történne, ha Abu Dhabiban egyetlen ponton múlna a bajnokság, és épp az a taktika döntené el, amit most is láttunk? Ha én ültem volna ott a bokszfalon, ugyanazt tettem volna, mint a Mercedes. De ettől ez még nincs rendben, és csak azt mutatja, hogy a szabályok rosszak. Nem kellene ilyesmit megengedniük” – vélekedik.
Van viszont egy javaslata, hogyan lehetne finomítani rajta, ha már az eltörlése sem merült még fel. „Az időmérőn kell a leggyorsabb kört futni, a futam a legjobb helyezésről szól. A leggyorsabb körért járó bónuszpont kicsit érdekesebbé teheti a dolgokat, de csak akkor van értelme, ha a legjobb tíz közül kapja valaki. Így a szurkolók sem zavarodnának össze, és nem lennének ilyen ostoba taktikák.”