Hasonlóan Michael Schumacherhez vagy épp Kimi Raikkönenhez, akivel az USA Nagydíjon parázs csatát vívott, Fernando Alonso karrierjében is volt néhány F1-mentes év. A kétszeres világbajnok 2018-ban döntött a visszavonulás mellett, ám két évnyi más kategóriában versenyzés után visszatalált a száguldó cirkuszba.
Éppúgy harap is, mint korábban, az említett Raikkönen-csata mellett például a Lewis Hamilton elleni hungaroringi jelenetsort is felidézhetjük. Persze az F1-es út nem alakult mindig fényesen, a McLarennél például komolyan megszenvedett az utolsó években, ez is késztette váltásra. Ettől függetlenül nem érzi úgy, hogy bármi miatt szomorkodnia kellene.
„Nem bánok semmit. Egyáltalán” – nyilatkozta az austini hétvégén a L’Equipe francia szaklapnak. Aztán valamit mégis talált, amin változtatna, ha visszapörgethetné az időt. „Talán valami mégis van. Túl későn szálltam ki. Hamarabb kellett volna otthagynom a Formula-1-et. Most már könnyű mondani, de nem kellett volna 2018-ig várnom. 2015-ben vagy 2016-ban is visszavonulhattam volna, két évvel korábban, hogy kipróbáljam a Dakart és a WEC-et. Már 2015-ben gondolkodtam rajta, de kellett egy kis idő hozzá. Talán túl sok.”
Ettől függetlenül mindkét kategóriával tett egy próbát, a 2020-as Dakart összetettben a 13. helyen zárta, a 2018-as Le Mans-i 24 órást pedig csapattársaival, Sebastien Buemivel és Nakadzsima Kazukival meg is nyerte. Alonsónak régi vágya, hogy megszerezze a „Triple Crownt”, amihez már csak az Indy500-győzelem hiányzik.
Az Alpine spanyolja nemcsak a pályán harcos még mindig, a sportban uralkodó viszonyokra is előszeretettel hívja fel a figyelmet. Most ismét a figyelem középpontjában van a Raikkönen-eset miatt, de korábban azzal is nagy port kavart, hogy részrehajlással vádolta az FIA-t. Alonso ezen a hozzáálláson sem tervez változtatni. „Mindig is harcoltam az igazságtalanságok ellen. Ebben nincs semmi újdonság, a múltban ugyanez volt. Mindig van némi következetlenség a nemzetiségek alapján, a büntetéseket és a szabályok alkalmazását tekintve. Emlékszem, amikor a Red Bull ellen küzdöttem a világbajnoki címért, akkor, amikor nagyon hajlékony volt az első szárnyuk, és öt vagy hat versenyt nyertek, mielőtt betiltották. Akkor, 2012-ben három ponttal vesztettem el a világbajnokságot” – idézte fel az egyik legfájóbb esetet a világbajnok.