Steward
Héjas Szilárd
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. november 27. szombat
F1

Sajtó: „Bátor” koncepcióval készül 2022-re a Ferrari

Olasz újságírók értesülései szerint többek között az első szárny kialakítása is jelentősen el fog térni az F1 által prezentált bemutatóautóhoz képest a jövő évi Ferrarin. A szimulációk is biztatók.

Minden Formula-1-es istálló nagy reményeket fűz a 2022-ben érkező jelentős technikai szabályváltozásokhoz. Nincs ezzel másképp a Ferrari sem, amely a tavalyi történelmi mélypont után idén már legalább a konstruktőri vb-dobogóért harcban van a McLarennel, s a versenyeken is többször felfértek a versenyzői a pódiumra. A nagy esély azonban számukra a 2022-es szezon, a cél pedig természetesen az, hogy újra a győzelmekért küzdhessenek.

ferrari-2021



Az még a jövő zenéje, hogy ez összejön, mindenesetre a Scuderiához közeli kapcsolatokkal rendelkező olasz újságíró, Giuliano Duchessa megbízható forrásokra hivatkozva árult el apró részleteket arról, hogyan is áll a fejlesztés:

„Az első szárny és orrkúp megvan mostanra, és elég agresszív és a Silverstone-ban látott demoautóhoz képest jelentősen eltérő lesz” – utalt Duchessa a Brit Nagydíjon a Liberty Media által prezentált modellre. A forrásra hivatkozva így folytatta: „Ami a tervrajzokat illeti, az üzemanyagtankkal, a karosszériával és a felfüggesztésekkel is végeztek. Minden viszonylagos, de egyelőre kielégítők a szimulátorban látott adatok.”

A szakíró megjegyzi, hogy nagyjából 40 szimulációs és tervező szakember érkezett Maranellóba, így a 2022-es versenygépen való munka során is jobban a részletekre tudtak koncentrálni. De persze a legfőbb kérdés, hogy mennyire lesz gyors a jövő évi autó: „Senki sem tudja, hogy a Ferrari 674-es [ezt a kódnevet viseli a projekt – a szerk.] elég versenyképes lesz-e a győzelemhez, még Maranello sem tudja, de a jelek alapján valami bátorra számíthatunk 2022-ben” – írta Duchessa.

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?