A tavalyi Török Nagydíjon már eldőlt a világbajnoki cím sorsa, amikor Lewis Hamilton hetedszer is megszerezte a címet. Egy évvel később ott tartunk, hogy egyáltalán nem lehet megjósolni, a két esélyes, Hamilton és Max Verstappen közül kit koronáznak meg a szezon végén. Egyelőre a holland vezet hat ponttal, amikor még hat futam van hátra.
Régóta ki volt éhezve a Formula-1-et szerető közönség egy ilyen forgatókönyvre, és a szurkolóktól a csapattagokon át a vezetőségig mindenki örömmel figyeli a szezon eleje óta íródó történetet. Az F1 sportigazgatója, Ross Brawn szerint a sport nagyon szerencsés, hogy végre egy olyan bajnoki küzdelmet kap, ami méltó hozzá. „Mindannyian tudjuk, hogy az idény bármely szakaszában szerzett pont kritikus lehet, de amikor a szezon ezen részéhez érünk, tényleg minden egyes pontot szem előtt kell tartanod. Persze egész évben ezt kellene csinálni, de amikor már csak néhány verseny van hátra, akkor ez már más. Minden annyira intenzív, és tudod, hogy ha hibázol, nincs időd javítani. Mindkét bajnokság kiegyensúlyozott, és ez az egyik legizgalmasabb szezonzárást hozhatja, olyat, amit hosszú ideje nem láttunk. Az F1 áldott” – írta a Formula-1 hivatalos oldalán.
A szoros csatához nemcsak az vezetett, hogy Verstappen megérett arra, hogy világbajnok legyen, hanem a Red Bull is végre egy ütőképes autót rakott össze. Brawn úgy véli, ez a szabályoknak köszönhető, amik az elmúlt időszakban jó irányba módosultak. „Miért is van olyan jó szezonunk? Amikor csapatvezető voltam, nem volt csodafegyverünk. Mindenből le kellett csípnünk egy kicsit, ha valódi, különbséget jelentő fejlődést szerettünk volna. Magával a sporttal ugyanez a helyzet. Kétség sem fér hozzá, hogy a költségvetési plafon és a szabályváltozások jó hatással voltak a bajnokság szorosságára és intenzitására.”
A csapatok most tulajdonképpen Gazdálkodj okosant játszanak, és aki ebben jobb, azé a nyereség. „A csapatoknak nincsen kapacitásuk arra, hogy mindent egy lapra tegyenek fel és úgy próbálják meg megszerezni a bajnoki címet. Az erőforrások már korlátozottak, és ott a jövő évi autó is, ami szintén időt és energiát igényel. Ez pedig hozzájárul a szoros bajnoksághoz. Még mindig azt szeretnénk, hogy a jobb nyerjen. De ne mérföldekkel, pusztán azért, mert nagyobb a költségvetése. Nagyszerű látni, hogy milyen irányba mennek a dolgok” – folytatta.
Éppen ezért 2022-höz is nagy reményeket fűz. „A hétvégén hallottam néhány olyan kommentet, hogy szükséges-e egyáltalán a 2022-es szabályváltozás, amikor ilyen csodálatos szezonunk van. Ez az érv viszont megbukik ott, hogy ugyan a bajnokság izgalmas, de ezekkel az autókkal nehéz követni egymást és előzni. A 2022-es szabályok sem fognak egy éjszaka alatt mindent megváltoztatni. Viszont remek alap lesz ahhoz, hogy jobb legyen a versenyzés, ha pedig már minden kialakult, hihetetlen versenyeket és bajnokságokat láthatunk majd, még több kerék a kerék elleni csatával” – jósolta.